برگزاری مسابقه اسطرلاب به‌مناسبت هفته جهانی فضا

0 191

مسابقه اسطرلاب به‌مناسبت هفته جهانی فضا به‌منظور آشنایی هرچه بیشتر مردم ایران و علاقه‌مندان با تاریخ علم نجوم و همچنین دانشمندان ایرانی و اسلامی برگزار می‌شود و هدف آن احیای محاسبات و اقدامات دانشمندان در زمان قدیم است. جوایز این مسابقه را که با همکاری سازمان فضایی ایران، انجمن نجوم ایران و مرکز نجوم آوا استار طراحی شده است، سازمان فضایی ایران به برگزیدگان اهدا خواهد کرد و بخش علمی و اجرایی مسابقه به‌عهده مرکز نجوم آوا استار خواهد بود. تیم علمی و اجرایی مسابقه اسطرلاب جمعی از مدال آوران المپیاد، نخبگان و اساتید حوزه نجوم هستند و در کنار بخش رقابت به آموزش نجوم به شرکت‌کنندگان می‌پردازند.

جوایز مسابقه مذکور برای گروه اول ۱۲ میلیون تومان به‌همراه اشتراک یک ساله مجله آوا استار، گروه دوم ۱۰ میلیون تومان به‌همراه اشتراک یک ساله مجله آوا استار و گروه سوم ۸ میلیون تومان به‌همراه اشتراک یک ساله مجله آوا استار است. زمان برگزاری این مسابقه از ۱۸مهر تا ۱۲آبان است و آخرین مهلت ثبت‌نام برای شرکت‌کنندگان ۱۸مهر خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت انفرادی و یا در گروه‌های حداکثر ۳ نفره در این مسابقه شرکت کنند. البته شرکت‌کنندگان باید شرط سنی ۱۲ سال به بالا را داشته باشند.

همچنین کارگاه‌های آموزشی رایگان برای شرکت‌کنندگان مسابقه اسطرلاب در هفته جهانی فضا از ۱۲ لغایت ۱۸مهر و تا پیش از آغاز مسابقه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود که موضوع برنامه کارگاه‌ها در اطلاعیه‌های بعدی اعلام خواهد شد. البته در طول مسابقه تمامی کارگاه‌ها و بخش‌ها به‌صورت آنلاین خواهد بود و در هیچ یک از موارد نیازی به آزمون حضوری نیست.

ماهیت مسابقه مبتنی‌بر خلاقیت، کار گروهی، پشتکار، مطالعه، جستجو و اطلاعات عمومی بوده و تمامی افراد جامعه می‌توانند در آن شرکت کنند؛ اگرچه در طول مسابقه به ریاضیات و برخی پیش‌نیازها احتیاج است. ثبت‌نام در مسابقه اسطرلاب رایگان است و پس از بررسی فرم‌های دریافتی، پیامک تایید ثبت‌نام برای فرد ارسال می‌شود. البته باتوجه‌به ظرفیت مسابقه، اولیت ثبت‌نام با کسانی است که فرم را زودتر ارسال کنند. فضای کلی رقابت نیز به‌صورت یک سیر تاریخی در دنیای ستاره‌شناسی ایران کهن است و شاید در طول مسابقه نیاز به ساخت ابزارهایی خلاقانه نیز باشد یا حتی فرد برای خود محاسباتی منحصربه‌فرد انجام دهد. برای ثبت‌نام در مسابقه از اینجا اقدام کنید.

منبع isa
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=59276
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها