رکورد اقامت طولانی مدت در فضا بار دیگر شکسته می‌شود

0 39

آژانس فضایی آمریکا اعلام کرد مارک وند هی (Mark Vande Hei)، فضانورد ناسا، و پیوتر دوبروف (Pyotr Dubrov)، فضانورد روس، که اکنون در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور دارند تا مارس۲۰۲۲ و در مجموع ۳۵۳ روز را در این ایستگاه سپری خواهند کرد و رکورد طولانی‌ترین اقامت در فضا را به‌ثبت می‌رسانند. به‌گفته وند هی اقامت طولانی مدت در فضا روشی مهم برای دانشمندان است تا واکنش بدن انسان را در سفرهای فضایی طولانی درک کنند که برای رسیدن به مقاصد دور مانند مریخ ضروری است.

به‌طور معمول اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی حدود شش ماه و نیم طول می‌کشد و این در حالی است که به‌گفته ناسا سفر رفت و برگشت به مریخ بیش از دو سال به‌طول می‌انجامد. گفتنی است رکورد فعلی متعلق به اسکات کلی (Scott Kelly)، فضانورد آمریکایی، است که ۳۴۰ روز را در فضا سپری کرده بود.

مارک وند هی در ایستگاه فضایی بین‌المللی

همچنین روسکاسموس (Roscosmos) اعلام کرد ۵اکتبر (۱۳مهر) قصد دارد کلیم شیپنکو (Klim Shipenko)، کارگردان روس، و یولیا پرسلید (Yulia Peresild)، بازیگر اهل این کشور، را همراه آنتون شکاپلروف (Anton Shkaplerov)، فضانورد روس، به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد. شیپنکو و پرسلید ۲ هفته را در این ایستگاه اقامت خواهند کرد تا صحنه‌هایی از یک فیلم سینمایی را فیلمبرداری کنند و سپس همراه نوویتسکلی به زمین بازمی‌گردند.

منبع isna mehrnews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=58420
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها