فضاپیمای باری چین راهی ایستگاه فضایی این کشور شد

0 40

چین چند روز پس از بازگشت فضانوردان از ایستگاه فضایی این کشور موسوم به تیانگونگ (Tiangong)، روز دوشنبه ۲۰سپتامبر (۲۹شهریور) فضاپیمای باری تیان‌ژو-۳ (Tianzhou-3) را سوار بر حامل فضایی لانگ مارچ-۷ (Long March-7) از مرکز فضایی ون‌چانگ (Wenchang) راهی این ایستگاه کرد. تیان‌ژو-۳ با طول ۱۰.۶ متر دارای چند تن لوازم، تجهیزات علمی و سوخت است که به آماده‌سازی ماژول اصلی این ایستگاه به‌نام تیان‌هه (Tianhe) برای حضور گروه جدید فضانوردان طی ماموریت سرنشین‌دار بعدی با نام شنژو-۱۳ (Shenzhou-13) کمک می‌کند.

ماموریت شنژو-۱۳ که توسط حامل فضایی لانگ مارچ-۲اف (Long March-2F) از پایگاه فضایی جیکوان (Jiuquan) در شمال غربی چین پرتاب خواهد شد، برای ماه اکتبر سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده است و اقامتی ۶ ماهه را برای فضانوردان چینی رقم خواهد زد؛ هرچند پیش‌بینی‌های غیررسمی از انجام آن تا مارس۲۰۲۲ حکایت دارد.

ایستگاه فضایی چین

ایستگاه فضایی چین هم‌اکنون در مدار لئو و در ارتفاعی بین ۳۸۱ تا ۳۸۴ کیلومتری سطح زمین با شیب ۴۱ درجه قرار گرفته و مدت فعالیت آن بیش از ۱۰ سال تخمین زده شده است. ایستگاه مذکور در شرایط عادی امکان میزبانی ۳ فضانورد را دارد که در زمان جابجایی خدمه این تعداد می‌تواند به ۶ فضانورد هم برسد. سازمان ملی فضایی چین (CNSA) قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ این ایستگاه فضایی قابل سکونت و دارای چند ماژول را به‌طور کامل توسعه دهد. مطابق برنامه‌ریزی‌ها این کشور به‌منظور ساخت ایستگاه فضایی خود، طی ۲ سال ۱۲ فضانورد را به فضا خواهد فرستاد.

در همین رابطه بخوانید:

فضانوردان ایستگاه فضایی چین به زمین بازگشتند

اولین راهپیمایی فضایی خدمه ایستگاه فضایی چین انجام شد

منبع digikala espash
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=58713
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها