هم‌بنیان‌گذار اپل شرکت فضایی راه‌اندازی می‌کند

0 140

استیو وزنیاک (Steve Wozniak)، هم‌بنیان‌گذار شرکت اپل، اعلام کرد قصد دارد در صنعت فضایی در قالب شرکتی به‌نام پرایوتیر اسپیس (Privateer Space) حضور داشته باشد و فضا را به مکانی امن و قابل دسترس تبدیل کند. هنوز مشخص نیست این شرکت در چه زمینه‌ای فعالیت خواهد کرد، اما گفته می‌شود پرایوتیر اسپیس احتمالا در حوزه جمع‌آوری زباله‌های فضایی کار کند.

وزنیاک پیش‌تر گفته بود فضا به زباله‌دانی از قطعات ماهواره و حامل‌های فضایی تبدیل‌ شده و لازم است این حجم زباله که در حدود ۶ هزار تن است، پاکسازی شود. همچنین ظاهرا وب‌سایتی تحت عنوان پرایوتیر (Privateer) نیز راه‌اندازی شده که البته هنوز حاوی اطلاعات تماس نبوده و محور اصلی فعالیت آن به‌صورت دقیق مشخص نشده است.

زباله‌های فضایی برای جامعه فضایی بین‌المللی یک مشکل روزافزون به‌شمار می‌رود. بر پایه گزارش آژانس فضایی اروپا، نزدیک به ۳۴ هزار قطعه از بقایای فضایی بزرگتر از ۰.۱ متر در حال چرخش در اطراف زمین هستند. همچنین حدود ۹۰۰ هزار قطعه بین ۰.۰۱ تا ۰.۱ متر و ۱۲۸ میلیون شی بین ۰.۰۰۱ تا ۰.۰۱ متر در فضا وجود دارد. هر یک از این تکه‌ها بدون کنترل در فضا و با سرعت ۲۸ هزار کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند و این امر به‌عنوان خطری احتمالی برای ایمنی ماهواره‌های فعال محسوب می‌شود.

در این رابطه بخوانید:

استارلینک عامل نیمی از کل خطرات برخورد‌های مداری

منبع digiato espash
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=58194
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها