زنگ خطر آتش در ایستگاه فضایی بین‌المللی فعال شد

0 99

ناسا طی گزارشی اعلام کرد زنگ خطر آتش در ماژول روسی زوزدا (Zvezda) ایستگاه فضایی بین‌المللی فعال شده است و فضانوردان بوی پلاستیک سوخته احساس کرده‌اند. البته بنابر بررسی‌ها در این بخش یک باتری در حال شارژ بوده است، بااین‌حال مشخص نیست شارژ شدن باتری دلیل این اتفاق بوده باشد. ماژول زوزدا در بخش روسی ایستگاه فضایی قرار دارد و محل زندگی خدمه این ایستگاه به‌شمار می‌رود.

به‌گفته آژانس فضایی روسیه موسوم به روسکاسموس (Roscosmos) در زمان فعال شدن هشدار، تمام ۷ خدمه ایستگاه فضایی در حال استراحت بودند، اما پس از شنیدن صدای زنگ خطر از محل استراحت خود بیرون آمدند تا به این موقعیت اضطراری رسیدگی کنند. آن‌ها بلافاصله فیلتر تهویه هوای داخل ماژول را روشن کرده و پس از اینکه از وضعیت موجود مطمئن شدند، به محل خود بازگشتند.

دانشمندان قبلا نیز اعلام کرده بودند اغلب تجهیزات ایستگاه فضایی بین‌المللی پس از گذشت ۲۰ سال کهنه می‌شوند و حوالی سال ۲۰۲۵ مشکلات بسیاری برای این ایستگاه پیش می‌آید. بااین‌حال، پیش‌بینی می‌شود که ایستگاه فضایی تا سال ۲۰۲۴ و حتی ۲۰۲۸ دوام بیاورد.

ایستگاه فضایی بین‌المللی که در فاصله حدود ۴۳۵ کیلومتری از سطح زمین با سرعت ۲۷۶۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند، از نوامبر۲۰۰۰ تاکنون به‌طور مداوم سرنشین داشته است. فضانوردان از کشورهای مختلف تاکنون چند هزار آزمایش در ایستگاه مذکور انجام داده‌اند.

در همین رابطه بخوانید: کشف ترک‌های جدید در ایستگاه فضایی بین‌المللی

منبع digiato isna espash
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=57916
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها