کشف ترک‌های جدید در ایستگاه فضایی بین‌المللی

0 47

فضانوردان روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی ترک‌های جدیدی را در قسمتی از ماژول زاریا (Zarya) این ایستگاه کشف کرده‌اند و نسبت به گسترش این ترک‌ها و بروز مشکلات بعدی هشدار داده‌اند. ولادیمیر سالاویوف (Vladimir Solovyov)، رئیس بخش روسی ایستگاه فضایی، دراین‌باره می‌گوید: «شکاف‌های سطحی در برخی نقاط ماژول قابل مشاهده شده‌اند و با گذشت زمان ممکن است شکاف‌ها گسترش پیدا کنند.» وی در توضیح این موضوع به نشتی هوا در اثر بروز شکاف‌ها اشاره‌ای نکرد.

این مقام فضایی پیش‌تر نیز اعلام کرده بود بسیاری از تجهیزات ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال فرسوده شدن هستند و هشدار داد شاید تا سال ۲۰۲۵ مشکلات جدی برای تجهیزات به‌دلیل فرسایش به‌وجود بیاید. دولت‌های شریک در ایجاد ایستگاه فضایی بین‌المللی توافق کرده‌اند این ایستگاه را تا دسامبر۲۰۲۴ فعال نگاه دارند، اگرچه مجوز فعالیت آن تا پایان سال ۲۰۲۸ است.

ماژول زاریا با طول ۱۲.۴ متر درحال‌حاضر به‌عنوان انبار و پیشران مورد استفاده قرار می‌گیرد و نخستین بخش از این ایستگاه است که در سال ۱۹۹۸ به مدار زمین ارسال شد. ایستگاه فضایی که در فاصله حدود ۴۳۵ کیلومتری از سطح زمین با سرعت ۲۷۶۰۰ کیلومتر بر ساعت در حرکت است، از نوامبر۲۰۰۰ تاکنون به‌طور مداوم سرنشین داشته است. در این ایستگاه بیش از ۲۷۰۰ آزمایش توسط فضانوردانی از کشور‌های مختلف انجام شده است.

در همین رابطه بخوانید :

ایستگاه فضایی بین‌المللی احتمالا ترک‌های بیشتری برداشته است

ناکامی فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی در ترمیم نشتی این ایستگاه

ناسا به‌دنبال راهی برای نابود کردن ایستگاه فضایی بین‌المللی

منبع digiato isna espash espash
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=57185
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها