تاسواره‌های آمریکا برای ردیابی موشک‌های هایپرسونیک و بالستیک

0 187

آژانس دفاعی ایالات متحده (U.S. Defense Agency) در حال آزمایش تاسواره‌هایی برای مقابله سریع و مقرون‌به‌صرفه با تهدیدهای موشکی دشمن است. ماموریت این تاسواره‌ها اولین سری از عملیات‌هایی محسوب می‌شود که با هدف آزمایش شبکه مش در فضا و ارتباطات بین ماهواره و ایستگاه‌ زمینی صورت می‌گیرند. شرکت آمریکایی وکس اسپیس (VOX Space) تاسواره‌های مذکور را توسعه داده است و ۳۰ژوئن سال جاری میلادی در مدار زمین قرار گرفتند.

موشک هایپرسونیک چیست؟ مقاله ما را در این باره بخوانید.

ماموریت مورد بحث همچنین بخشی از آزمایشی با هدف تولید حسگر ردیاب موشک‌های هایپرسونیک و بالستیک در مدار لئو است. آژانس دفاعی ایالات متحده اوایل سال جاری میلادی شرکت‌های آمریکایی ال۳هریس (L3Harris) و نورثروپ گرومن (Northrop Grumman) را برای توسعه حسگرهای فضاپایه به‌منظور ردیابی موشک‌های هایپرسونیک و بالستیک انتخاب کرده است.

به‌گفته مقامات آژانس دفاعی ایالات متحده، انتقال داده بین ردیاب‌ها، حسگرها و سامانه‌های ارتباطاتی برای ساختار دفاع موشکی ضروری است که طی آن می‌بایست موشک‌های دشمن قبل از رسیدن به اهداف خود به‌سرعت ردیابی و منهدم شوند. گفتنی است هزینه توسعه یک تاسواره با وزنی در حدود ۱.۵ کیلوگرم تقریبا ۱.۳ میلیون دلار است، درحالی‌که هزینه ساخت ماهواره‌های رایج با چند صد کیلوگرم وزن، اغلب به صدها میلیون دلار می‌رسد.

 

منبع interestingengineering spacenews spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=55236
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها