کشف سیارک OA3 توسط یک تیم تحقیقاتی از استان زنجان

0 877

محمدعارف عباسی آزاد امروز از کشف یک سیارک توسط تیم تحقیقاتی آوای کیهان استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: نام این سیارک کشف شده OA3 نام دارد.

وی در تشریح روند کشف این سیارک توسط تیم استان زنجان، تصریح کرد: از سال 1385 کمپین بین‌المللی کشف سیارک در ایران آغاز به کار کرد که کار این کمپین کشف سیارک‌هایی در بین کره مریخ و مشتری بود که در راستای برخورد به زمین قرار داشتند.

مدیر کانون آوای کیهان با اشاره به اینکه تلسکوپ‌هایی وجود دارند که با اشعه x عکس‌هایی را گرفته و در داخل نرم‌افزار خاصی قرار گرفته و با پارمترهایی که وجود دارد، در صورت تائید آن سیارک است.

عباسی آزاد با اشاره به برگزاری مسابقاتی در فصل تابستان امسال با حضور 35 تیم تحقیقاتی از ایران، گفت: در مجموع سیارک‌های سه گروه تحقیقاتی در این مسابقات مورد تایید قرار گرفت که یکی از آنها گروه ما بود.

وی با بیان اینکه ثبت و تایید سیارک شامل سه بخش است که بخش نخست آن کشف، بخش دوم برگزاری مسابقات و بخش سوم نیز پس از 6 سال از کشف و ثبت سیارک است که آن زمان انتخاب نامی برای این سیارک بر عهده خود گروه کاشف گذاشته می‌شود.

مدیر کانون آوای کیهان با اشاره به اینکه کشف سیارک‌ها با همکاری دانشگاه‌های بین‌المللی از جمله دانشگاه تگزاس، دانشگاه علوم ریاضی هلند و دانشگاه هاوایی برگزار می‌شود.

عباسی آزاد با اشاره به اینکه این گروه هفت عضو دارد، اظهار کرد: اعضای این گروه شامل مرتضی حسینی، حسام علی نجاتی، راضیه صدری، محمدرضا اسدی، طاها جعفری راد و محمد مهدی حسنی است.

وی با بیان اینکه کانون آوای کیهان 9 سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: طی این 9 سال،کانون فعالیت‌های مختلفی از جمله برگزاری رصد عمومی و تخصصی و کلاس آموزشی برگزار شده است.

مدیر کانون آوای کیهان با تاکید بر اینکه طی این 9 سال تلاش شده کلاس‌های آموزشی برای جذب افراد علاقه‌مند به نجوم و ستاره‌شناسی برگزار شود، اظهار کرد: این کانون تحقیقاتی در شهرستان خرم‌دره فعالیت دارد.

منبع فارس
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5157
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها