برگزاری یازدهمین اجلاس شورای سران سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه

0 974

یازدهمین اجلاس شورای سران سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو)با حضور روسای سازمان های فضایی و نمایندگان رسمی هشت کشور عضو این سازمان شامل جمهوری اسلامی ایران، چین، بنگلادش، پاکستان، مغولستان، پرو، تایلند و ترکیه  صبح امروز 21 شهریور در تهران آغاز بکار کرد.
 
این اجلاس از 21 لغایت 22 شهریور ماه در تهران برگزار خواهد شد و سازمان فضایی ایران به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران میزبان این اجلاس است. اجلاس شورای سران اپسکو هر ساله در یکی از کشورهای عضو برگزار می شود و فعالیت ها و برنامه های سالانه اپسکو با حضور نماینده کشورهای عضو، بررسی و تصویب می شود. ایران طی دو سال اخیر ریاست شورای سران اپسکو را به عهده داشته است و بعد از پایان این اجلاس، ریاست بعدی شورای اپسکو  را مغولستان به عهده خواهد گرفت.
عمده فعالیتهای اپسکو که مقر آن در کشور چین است و به طور رسمی در سال 2008 شروع به کار کرده است، در زمینه های آموزش و تربیت نیروی انسانی، انجام پروژه های مشترک در حوزه فضا و ماورای جو و استفاده و بهره وری از ماهواره ها را میتوان نام برد. از اهداف عمده اپسکو میتوان به توسعه مراکز آموزش، توسعه همکاریهای صلح آمیز و تقویت تواناییهای کشورهای عضو اشاره کرد.

منبع سازمان فضایی ایران
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4600
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها