بحران سوریه آزمونی بزرگ برای پلت فرم بلک اسکای

0 597

صنایع اسپیس فلایت”( Spaceflight industries) قصد دارد که نمونه کارهای ابتدایی و تصاویر اولیه پلت فرم جدید خود یعنی “بلک اسکای”(Black Sky) را در اختیار مشتریانش بگذارد. تصاویری که با دقت و وضوح قابل ملاحظه‌ای از مناطق مختلف جهان بدست آمده است و این شرکت مستقر در سیاتل قصد دارد که آنها را ارسال کرده و اطلاعات بدست آمده از طریق این تصاویر را در طی گزارش هایی به اطلاع طرف های قرارداد خود برساند.

این پلت فرم ماهواره، امکان بدست آوردن تصاویر روز ماهواره ای از کل سیاره و همچنین کسب داده های دقیق زمینی را فراهم می سازد به گونه ای که طبق ادعای شرکت سازنده ی آن یعنی صنایع اسپیس فلایت، این قابلیت فراهم شده است که تغییرات تقریبا نامحسوس و کوچک رخ داده در زمین، مطالعه و بررسی شود. از مشتریان اولیه طرح بلک اسکای میتوان به بانک جهانی و سازمان ملل متحد اشاره کرد.

در این روزها یکی از اولین موضوعاتی که در خبر های جهانی با آن مواجه هستیم، شرایط انسانی سخت و زندگی مشقت بار در سوریه و به خصوص شهر حلب است، جایی که هزاران نفر با حملات موشکی و بمباران شهر و نبرد مسلحانه‌ی شهری روبرو هستند. بخاطر همین مساله، اعضای برنامه‌ی جامع “ناجیان اولیه” (Early Adopter) که شامل سازمان ملل متحد و همچنین بانک جهانی میشود، علاقه مند هستند که با استفاده از اطلاعات ماهواره ای پیگیر تحولات منطقه ی حلب باشند.

جودی سورنسن معاون مدیر بازاریابی و اقتصادی مجموعه ی اسپیس فلایت، با بیان اینکه:”گروه “ناجیان اولیه” وقایع مهم جهانی را از زمانی که ایجاد می‌شوند مادامی که گسترش می‌یابند پیگیری می‌کنند.”، سورنسن از تصمیم این شرکت برای پوشش لحظه ای شهر حلب و کسب اطلاعات منطقه ای توسط بلک اسکای خبر داد و این اقدام را نمایشی از توانمندی و اهمیت بین المللی پلت فرم جدید دانست و همچنین اطمینان داد خدمات جدید این شرکت رضایت قطعی گروه ناجیان اولیه را به دنبال خواهد داشت.
با تکمیل هرچه بیشتر سامانه بلک اسکای و برای رسیدن به جزییات دقیق، این ناوگان ماهواره ای با ده ماهواره‌ی دیگر همکاری خواهد داشت که از جمله ی آنها میتوان به “کامپ-ست” (KOMP-SAT) متعلق به کره جنوبی و “دیموس2” (Urth_Deimos2) با قدرت تفکیک تصویربرداری به میزان 0.75 متر، اشاره کرد.

 
منبع geekwire
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=440
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها