آیا زندگی در مریخ امکان‌پذیر خواهد بود؟

بشر همواره در جستجوی موجودات فرازمینی در دیگر سیارات و زندگی بر روی سیاره‌ای دیگر غیر زمین بوده است، به همین دلیل دانشمندان با تفحص در فضا در جستجوی جوابی برای این سوالات  هستند. با افزایش گزارش‌های اعلام شده از مشاهده UFOها در سال‌های اخیر تصور می شود فرازمینی‌ها وجود دارند. در حال حاضر دانشمندان با بررسی سازواره‌های فسیلی در سکونتگاه‌های سخت چگونگی زندگی فرازمینی‌ها را می‌یابند.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از ساینس، منافذ گرمایی و چشمه‌های گرم همیشه مورد توجه دانشمندان بوده و زندگی موجودات در این محیط‌ها با دمای بالا و بدون اکسیژن مورد بررسی قرار گرفته است. محققان پیشنهاد می‌کنند تحقیق بر روی سازواره‌های extremophilic به درک زندگی موجودات فضایی کمک خواهد کرد.

استاد زیست‌شناسی زمین جک فارمر از دانشگاه اریزونا ایالات متحده و همکار شرکت‌کننده در پروژه ماموریت مریخ‌نورد سیاره سرخ اظهار کردند: تحقیق بر روی محدودیت‌های محیطی در زمین در کشف زندگی در دیگر سیارات کمک‌کننده خواهد بود.

یکی دیگر از اعضای این گروه استادیار دانشگاه سینسیناتی Andrew Czaja اظهار کرد: باکتری فسیل گوگرد کشف شده در افریقا مربوط به زمانی است که زمین خالی از اکسیژن بوده است.سلول‌های فسیلی  زیادی در Archean Eon کشف شده است. البته فسیل‌های دریایی بسیاری از موجودات ذره‌بینی نیز وجود دارد که همگی در رابطه با بررسی‌های زندگی در دیگر سیارات کمک‌کننده هستند.

به عقیده وی زندگی  extremophilic به دانشمندان اطمینان می دهد که زندگی در شرایط سخت امکان‌پذیر خواهد بود. وی به زندگی در مریخ خوش‌بین است و می‌گوید هر لحظه با کشف نمونه‌های مختلف محیط‌زیستی بر روی زمین به زندگی در دیگر سیارات امیدوار می‌شویم.

فارمر در ادامه افزود: با کشف فسیل آرکنن در افریقا زندگی در دیگر سیارات در آینده‌ای نزدیک تایید شده است.

این نتایج ماموریت بعدی مریخ نورد ناسا در سال 2020 را در مناطقی خاص برای زندگی برنامه‌ریزی می‌کند.

نتایج این تحقیق در نشریه Geology منتشر شده است.

منبع ایسنا