همکاری دو شرکت کوچک آمریکایی و ژاپنی برای تسلط بر بازار پرتاب‌های ارزان آسیا

0 645

کریگ ای کمبل “Craig E. Campbell”، رئیس شرکت هوافضای آلاسکا (Alaska Aerospace Corporation (AAC) از یک پایگاه پرتاب متعلق به شرکت ژاپنی اینترستالر تکنولوژی “Interstellar Technologies” در شهر تایکی ژاپن دیدار کرد. این دیدار در راستای تعریف همکاری مشترک میان دو شرکت به منظور تسلط بر بازارهای پرتاب ماهواره‌های کوچک در آسیاست. 

دو شرکت به دنبال آن هستند با تعریف مدل‌های مالی جدیدی که مشتریان بین‌المللی را نیز شامل می‌شود جذابیت بیشتری را برای جذب بازار پرتاب‌های کوچک به سوی خود فراهم کنند.  

این دیدار می‌تواند فرصتی برای همکاری بیشتر بین ژاپن و آلاسکا در جهت جذب میزان قابل توجهی از بازار صنعت ماهواره های کوچک در آسیا باشد بر همین اساس AAC در حال توسعه توانایی پرتاب ماهواره در منطقه اقیانوس آرام در جهت تامین نیاز کشورهای  آسیایی است بنابراین برقراری رابطه مناسب با ژاپن می‌تواند فرصت‌های مناسبی را برای دو کشور ایجاد کند.

شرکت آلاسکایی که اداره کننده یک پایگاه پرتاب تحت عنوان “Pacific Spaceport”  در جزیره کودیاک ” Kodiak” آلاسکا است به دنبال گسترش بازار خود با کمک ژاپنیهاست. کمبل دراینباره خاطر نشان کرد: هیئت مدیره (AAC) به شدت به دنبال حمایت از مشتریان بین المللی خود در جهت جذب حداکثری مشتری برای پایگاه  جهانی فضایی  آلاسکادر اقیانوس اطلس است.

شرکت ژاپنی یک راکت تحقیقاتی کوچک برای انجام پرتاب‌های تجاری ارزان را توسعه داده است که می‌تواند یک محموله ۲۰ کیلوگرمی را به ارتفاع ۱۲۰ کیلومتری بفرستد و پس از انجام آزمایش‌های جاذبه صفر آن را به زمین باز گرداند. 

منبع
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=1698
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها