اپل کارشناسان ماهواره را برای پروژه‎های محرمانه خود جذب می‎کند

0 765

دو تن از مدیران ماهواره ای رده بالا گوگل بنا به گزارش شرکت Alphabet در هفته های اخیر، آن جا را ترک کرده و توسط شرکت اپل به کار گرفته شدند. هنوز آنچه که آن ها می خواهند انجام دهند مشخص نیست، اما تجربه شان نشان می دهد که اپل در مورد اینترنت ماهواره ای جدی است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مسوول عملیات فضاپیمای گوگل، جان فنویک، همراه با مایکل ترلا سرپرست مهندسی ماهواره به اپل پیوستند. هر دو نفر، فنویک و ترلا در سال ۲۰۱۴، زمانی شرکت استارت‎آپ تصویربرداری SkyBox را به دست آورد، به گوگل آمدند.اپل دو کار زیر نظر گِرگ دافی، یکی دیگر از افراد سابق Googler دارد. دافی از جمله موسسان Dropcam است که توسط گوگل جذب شد و سپس در تیم Nest قرار داده شد. او سال گذشته این شرکت را ترک و توسط اپل در ژانویه ۲۰۱۶ استخدام شد. از این شخص شایعه شده است که بر یک پروژه خاص مانند یک استارت آپ کار می کند.

فنویک و ترلا ماهواره‎های در Skybox که به اندازه یک یخچال بودند و می توانند تصاویر نزدیک به ثابت از سطح زمین را دریافت کند را توسعه داده اند. بلومبرگ ادعا کرده است که این دو ممکن است به کار بر روی یک پروژه اینترنت ماهواره ای با بوئینگ روی آورند.سال گذشته، بوئینگ برنامه های خود را برای ایجاد یک شبکه جهانی است که به ۱۰۰۰ ماهواره مدار پائین دسترسی داشته باشد را آشکار کرد. شایعه شده بود که اپل با بوئینگ در مورد سرمایه گذاری و شراکت در این پروژه مذاکره داشته اند.ارائه اینترنت ماهواره ای به مناطق جهان می تواند بازار بسیار پر سودی برای اپل باشد. Space X انتظار دارد که تولید ۳۰ بیلیون دلار از درآمد حاصل از اینترنت ماهواره ای در سال ۲۰۲۵ داشته باشد.این شرکت همچنین می تواند با استفاده از کارشناسان فضایی به طراحی هواپیماهای بدون سرنشین سریع که بتوانند داده های نقشه برداری را دریافت کنند، استفاده کند. یا ممکن است بر روی چیز دیگر با چنین ویژگی هایی کار کنند. اپل هنوز در مورد استخدام های جدیدش اظهار نظر نکرده است.

منبع اپل اپس
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=1683
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها