گروه‌های مردمی شب يوری را در شهرهای مختلف ايران برگزار کردند

0 813

مریم فخیمی: 22 تا 28 فروردين سال جاری شاهد برگزاری ويژه برنامه‌های مختلف برای گراميداشت سفر نخستين انسان به فضا توسط انجمن‌ها و موسسه‌های فعال در حوزه نجوم و دانش فضایی‌ بوديم. 
گزارش و تصاوير اين برنامه‌ها را در ادامه ببينيد.

سعادت شهر استان فارس

 مراسم شب يوری به طور گسترده در مدارس مختلف سعادت‌شهر مرکز شهرستان پاسارگاد برگزار شد. در اين مراسم زندگی‌نامه يوری گاگارين بررسی شد و مستندهایی از پرواز او به فضا نمايش در آمد. همچنين  پرسش و پاسخ با موضوع فضانوردی، مسابقه با سوالات فضايی و مسابقه نقاشی با موضوع سفر به فضا در برخي  مدارس برگزارشد.

كانون شهيد فهميده


دبيرستان زينبيه

108 دقيقه با يوری گاگارين در 80مين باشگاه نجوم آياز تبريز

در اين باشگاه فيلم “گاگارين، نخستين در فضا” برای اولين بار در ايران اكران شد. نگاهی به دوران كودكی تا جوانی گاگارين، انتخاب وی به فضانوردی، حادثه مرگ دلخراش او و پرتاب نخستين شاتل آمريكا به فضا در اين نشست عمومی بررسی شد.پخش تازه‌های نجوم و فضا و بررسی رويدادهای رصدی ارديبهشت از ديگر بخش‌های اين باشگاه بود.


انجمن نجوم شهرستان دامغان

سخنرانی درباره شب يوری، سفر گاگارين به فضا، پيشرفت‌های سريع در حوزه دانش فضايی، پخش مستندهایی با موضوع زندگی يوري گاگارين و برگزاری رصد عمومی از برنامه‌های اين انجمن در گراميداشت شب يوری بود.


موسسه طبيعت آسمان شب تهران

فيلم سه بعدي آواتار با حضور حافظ آهی کارشناس سينما، فيلم ساز و مروج علم به مناسبت شب يوري به نمايش در آمد.


انجمن اخترشناسی شيراز

بازخوانی ماموريت يوری، پخش فيلم پرواز يوری گاگارين، سخنرانی درباره پيشرفت‌های فضايی جهان در سال 95 و نگاهی به خبرهای نجوم و فضا از بخش‌های متنوع نشست شب يوری در شيراز بود.


رصدخانه و مرکز علمي فسا

زندگي يوری گاگارين، مراحل دشوار پرتاب به فضا و بازگشت به زمين، پخش بخش‌هايی از فيلم نخستين انسان در فضا و مستند يوری گاگارين و كنفرانسی با محوريت اخترزيست‌شناسی از برنامه‌های اين مركز در گراميداشت شب يوری بود.
 

انجمن نجوم سپهر کاشان

در ويژه برنامه اين انجمن، زندگی يوری گاگارين و سفر وی به فضا بررسی شد. فيلم ماموريت‌های فضايي نيز در اين نشست پخش شد.

مرکز نجوم تا بيکران

معرفی يوری گاگارين، نحوه گزينش او برای اين سفر فضایی از جمله بخش‌های متنوع نشست مركز نجوم تا بيكران بود.

موسسه آسمان شب کوير يزد

بررسی تحولات تكنولوژی فضايی از پرتاب اسپوتنيك-1 در سال 1957، بررسی سفر يوری گاگارين و پرواز نخستين شاتل آمريكا به فضا از جمله برنامه‌های اين موسسه در گراميداشت سفر نخستين انسان به فضا بود.

 

 
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=1685
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها