موزه فضایی هنگ کنگ

0 1,824

هر وقت به یاد صحنه ی پرتاب یک شاتل فضایی یا یک ماهواره بر می افتیم، نا خود آگاه از شنیدن صدای غرش موتور های آن ها به وجد آمده و همینطور دیدن نورهای زرد و آبی و سفید حیرت انگیز دود های خروجی ، خیال های ما را با جهانی پر حرارت و احساس گره می زند.

هم چنین از طرفی، به یاد گذشتگان بی مانند این عرصه می افتیم، آنانی که با مرارت راه صعود خم به ابرو نیاورده و سختی را به جان خریده اند و در آخر نام خود را جاودانه کرده اند.یاد افرادی همچون، نیل ارمسترانگ دریادل، یاد یوری گاگارین با دیسپلین برآمده از منش نظامی اش و شاید حادثه ی انفجار غم بار شاتل کلمبیا و کشته شدن آن خانم معلم بی گناه نیویورکی….

این ها به کنار، از سمتی دیگر؛ سفر و سیاحت در سیر تاریخی به فضا رفتن، روند فتح ماه پر از افسانه و همینطور آگاه شدن از شکست های بی شماری که در نهایت زمینه ساز پیروزی بزرگ شده اند، شوری جذاب و بی نظیر در آدمی برپا کرده و نوری برای تفکر هرچه بهتر هست.به خاطر همین، از امروز قصد داریم به معرفی مرکز های فضایی بپردازیم:

موزه فضایی هنگ کنگ:

ایده ی ساخت این موزه ی فضایی که از دو بخش ستاره شناسی (نجوم) و فضایی تشکیل شده است، در سال 1961 میلادی توسط شورای شهر “سیم شاسوی” ( Tsim Sha Tsui) داده شد که با تاخیری ده ساله شهرداری این شهر، گروهی را جهت تحقیق برای ساخت موزه و انجام مطالعات در راستای این زمینه گرد هم آورد.

این موزه  که در شبه جزیره کولون واقع شده به دو بخش تقسیم شده است. در بخش غرب  موزه یک سقف گنبدی به چشم می خورد که افلاک نما ی موزه است . بازدید کنندگان می توانند در زیر سقف در صندلی ها ی راحتی بنشینند و فضای بازسازی شده آسمان شب را ببینند ویا فیلم های علمی تماشا کنند . هر بازدید کننده می تواند هدفونی را روی گوش خود قرار دهد و توضیحات فیلم را به زبانی که مایل است بشنود

علاوه براین ، در موزه فضایی دو نمایشگاه ویژه دارد . نمایشگاه علوم فضایی و نمایشگاه اکتشافات فضایی .بازدید کنندگان این نمایشگاه می توانند ابزارها و وسایل را لمس وآزمایش کنند .این موزه جاذبه های دیدنی دیگری نیز دارد مثلا همه می توانند در محیطی که شبیه سطح کره ماه است حس راه رفتن بر روی ماه را تجربه کنند و یا با پوشیدن لباس های فضایی ببنید که فضانوردان در این لباس ها چه حسی دارند . یکی دیگر از جاذبه های دیدنی این موزه شبیه ساز منظومه شمسی است .

منبع
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=1456
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها