ابزار رایگان ماهواره‌ای برای جستجوی اشیاء و عوارض زمینی

0 704

در همین لحظه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم به‌قدری ماهواره‌های تصویربرداری از سطح زمین در مدار سیاره قرار دارند که کسی نمی‌داند به چه دردی می‌خورند.
شرکت Planet Inc در حال حاضر بیش از 150 دوربین مدارگرد دارد که هرکدام به‌اندازه یک جعبه کفش هستند؛ استارتاپ DigitalGlobe نزدیک به 5 حس‌گر نظاره‌گر به‌اندازه کامیون دارد و هرروز استارتاپ ها و شرکت‌های دیگری به این جمع اضافه می‌شوند.
اما چه استفاده‌ای می‌توان از این دوربین‌ها و ماهواره‌ها کرد؟ استارتاپ Descartes Labs که وظیفه نظارت بر کیفیت محصولات و تجهیزات اقتصادی ملل مختلف به کمک ماهواره را بر عهده دارد، ابزاری ساخته که فرآیند موردبحث را تسهیل می‌بخشد.
پلتفرم جدید این شرکت که Geovisual Search نام داشته و رایگان است به کاربر و محققان اجازه می‌دهد ضمن مشاهده تصاویر کره زمین، بخش‌های موردنظرشان مانند تانکرهای نفت، مجموع مزارع، کانتینرهای حمل‌ونقل و سایر را جستجو کرده و موارد مشابه در سراسر جهان را بیابند.
به کمک این بستر از آمریکا و چین گرفته تا سراسر دنیا، می‌توان بر وضعیت بخش‌های مختلف نظارت کرد و تغییر و تحولات روزمره آن‌ها را به‌صورت دقیق مشاهده نمود. برای تجربه این سیستم کافی است به وب‌سایت رسمی Geovisual Search مراجعه نمایید.

 
منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=1312
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها