ابزار رایگان ماهواره‌ای برای جستجوی اشیاء و عوارض زمینی

در همین لحظه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم به‌قدری ماهواره‌های تصویربرداری از سطح زمین در مدار سیاره قرار دارند که کسی نمی‌داند به چه دردی می‌خورند.
شرکت Planet Inc در حال حاضر بیش از 150 دوربین مدارگرد دارد که هرکدام به‌اندازه یک جعبه کفش هستند؛ استارتاپ DigitalGlobe نزدیک به 5 حس‌گر نظاره‌گر به‌اندازه کامیون دارد و هرروز استارتاپ ها و شرکت‌های دیگری به این جمع اضافه می‌شوند.
اما چه استفاده‌ای می‌توان از این دوربین‌ها و ماهواره‌ها کرد؟ استارتاپ Descartes Labs که وظیفه نظارت بر کیفیت محصولات و تجهیزات اقتصادی ملل مختلف به کمک ماهواره را بر عهده دارد، ابزاری ساخته که فرآیند موردبحث را تسهیل می‌بخشد.
پلتفرم جدید این شرکت که Geovisual Search نام داشته و رایگان است به کاربر و محققان اجازه می‌دهد ضمن مشاهده تصاویر کره زمین، بخش‌های موردنظرشان مانند تانکرهای نفت، مجموع مزارع، کانتینرهای حمل‌ونقل و سایر را جستجو کرده و موارد مشابه در سراسر جهان را بیابند.
به کمک این بستر از آمریکا و چین گرفته تا سراسر دنیا، می‌توان بر وضعیت بخش‌های مختلف نظارت کرد و تغییر و تحولات روزمره آن‌ها را به‌صورت دقیق مشاهده نمود. برای تجربه این سیستم کافی است به وب‌سایت رسمی Geovisual Search مراجعه نمایید.