تصاویر فضایی (19)+عکس

0 1,295

امیرحسین مجیدیان: در هزاره ی جدید میلادی ، علاوه بر اینکه تماشاگران آسمان و ستاره شناسان در سراسر جهان شاهد ابرماه های زیبا، شهاب سنگ های بزرگ جذاب و شفق های رنگارنگ بی نظیری بوده اند، پرتاب ها و ارسال های فضایی جدیدی شکل گرفتند و به عرصه ی فضایی شکوه افزودند.بنابراین قصد داریم تا با روالی منظم در قالب آلبوم عکس هایی روزانه همراه شما باشیم.  
این شما و عکس های جذاب امروز:

1- عکاسخانه : در قسمتی از ایستگاه فضایی بین المللی دوربین های زیادی در نقاط مختلف بخش قرار دارد که این امکان را به فضانوردان می دهد که عکس های جذابی از زمین و فضایی بین زمین و آسمان شکار کنند. در این تصویر فضانورد کنونی سازمان فضایی اروپا یعنی توماس پسکت فرانسوی دیده می شود.

2- سایوز و پروگرس و پاریس در یک قاب:  در این تصویر زیبا از ایستگاه فضایی، ماهواره ی سایوز و پروگرس و شهر پاریس در تصویر افتاده اند.
جالب است بدانید سفینه باری پروگرس M-۲۰ M طی مدت شش ساعت پس از پرتاب به ایستگاه بین المللی فضایی ISSمتصل شد. 

3- چشم آفریقا٬ واقع در موریتانی : توماس پسکت این عکس زیبا را از دشت صحرا در آفریقا که معروف به چشم صحرا است، به ثبت رسانده است.واقعا یکی از تصاویر مسحور کننده است.

4-رشته کوه های راکی : این تصویر زیبا توسط توماس پسکت در تاریخ 25  دسامیر 2016 ( آذر 1395) از رشته کوه های راکی به ثبت رسیده است.

کوه‌های راکی (به انگلیسی: The Rocky Mountains) رشته کوهی است در قاره آمریکای شمالی. این رشته کوه به عنوان یک طیف عمده و وسیع در شمال غرب آمریکا قرار دارد با کشش و گستردگی بیش از ۳ هزار مایل (۴۸۰۰ کیلومتر) که از بخش شمالی بریتیش کلمبیا در غرب کانادا آغاز و به نیومکزیکو در جنوب غربی ایالات متحده گستردگی دارد.

5- صحرای بزرگ آفریقا : این تصویر زیبا از دشت صحرای بزرگ آفریقا توسط توماس پسکت در دسامبر 2016 (آذر 1395) به ثبت رسیده است.
 صحرای بزرگ آفریقا بزرگ‌ترین صحرای گرم جهان در شمال آفریقا با مساحتی حدود ۹ میلیون کیلومتر مربع و قدمتی معادل دو و نیم میلیون سال واقع شده‌است.

این بیابان بزرگ از غرب به اقیانوس اطلس، از شمال به کوه‌های اطلس و دریای مدیترانه، دریای سرخ و مصر در شرق و از جنوب به سودان و درهٔ رود نیل محدود می‌شود. صحرای بزرگ آفریقا قاره را به دو بخش شمال و منطقه آفریقای سیاه تقسیم می‌کند. انسان در لبه‌های صحرا به مدت ۵۰٬۰۰۰ سال زیسته‌است.در طول آخرین دوره یخبندان این منطقه بسیار مرطوبتر بود، چیزی همانند وضعیت امروزی شرق آفریقا.

 

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=954
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها