آغاز شمارش معکوس برای پرتاب منظومه ماهواره‌ای اینترنت اشیا ترکیه

0 22

مدیر شرکت پلان-اس ترکیه، از ارسال ۴ ماهواره متعلق به منظومه ماهواره‌ای اینترنت اشیا ترکیه برای پرتاب به فضا و قرارگیری در مدار زمین به کمک یک شرکت‌ آمریکایی خبر داد. در مرحله اول چهار ماهواره مذکور به فضا پرتاب و در مدار زمین قرار خواهند گرفت.

او با بیان اینکه تمامی مراحل مدنظر شرکت اسپیس‌ایکس درباره ماهواره‌های ارسالی با موفقیت پشت سر گذاشته شده است، ادامه می‌دهد: «احتمالا چهار ماهواره مذکور طی دو ماه آتی در مدار زمین قرار خواهند گرفت.»

ساخت گروه دوم از منظومه ماهواره‌ای اینترنت اشیا

مراحل طراحی و ساخت گروه چهارتایی دوم از منظومه ماهواره‌ای اینترنت اشیا پروژه کانکتا آی‌او‌تی نتورک (Connecta IoT Network) نیز آغاز شده است و احتمالا تا زمانی که محموله ماهواره‌ای چهارتایی اول در مدار زمان قرار بگیرند، ساخت گروه چهارتایی دوم نیز به پایان خواهد رسید.

ساخت گروه چهارتایی دوم از منظومه ماهواره‌ای اینترنت اشیا
منظومه ماهواره‌ای

مدیر شرکت مهندسی پلان-اس ترکیه توضیح می‌دهد: «با چهار ماهواره آغاز کردیم و شمار ماهواره‌ها در پروژه منظومه ماهواره‌ای اینترنت اشیا به ۸ و سپس به ۱۲ ماهواره افزایش خواهد یافت. پس از آن نیز پرتاب محموله‌های ماهواره‌ای ۸ تایی و ۱۶ تایی در مدار زمین را آغاز خواهیم کرد.»

او با تاکید براینکه پیش‌بینی می‌شود هر یک از ماهواره‌های پرتابی به مدار زمین حداقل برای ۵ سال عمر مفید داشته باشند، بیان می‌کند: «از منظومه ماهواره‌ای اینترنت اشیا در بخش‌های مختلف از انرژی گرفته تا ترانزیت و هوانوردی استفاده خواهد شد.»

منبع aa
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=78416
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها