۸ مورد از بهترین بازی‌های ترسناک فضایی

0 23

بازی‌های ترسناک فضایی با تنظیمات و فضای خاص خود در طراحی، از گذشته تا به امروز موفق به هیجان‌زده و سرگرم کردن گیمرهای زیادی شده‌ که در این مطلب به معرفی بهترین بازی‌های ترسناک فضایی می‌پردازیم.

تاثیر طراحی و تنظیمات هر بازی در جذب یا دفع کاربر

تنظیمات هر بازی یکی از مهم‌ترین بخش طراحی و از دلایل مهم پیروزی یا شکست یک بازی است که به طور مستقیم در داستان‌سرایی، گیم پلی و استفاده از فضا تاثیر داشته و می‌تواند کاربر را جذب یا دفع کند.

برخی از بازی‌های ترسناک با قرار دادن فضای ناشناخته به عنوان زمین بازی خود، ترسی چند برابر وارد مغز و تن مخاطب خود می‌کند. ایستگاه‌های فضایی متروکه، موجودات بیگانه و فضای نامحدود، ویژگی‌های بی‌نظیری برای ترساندن مخاطب هستند.

معرفی بهترین بازی‌های ترسناک فضایی

Moons of Madness

بازی در سبک اکشن و ترسناک با دید اول شخص (مهندس ارشد یک پایگاه تحقیقاتی) است که به مقری در سیاره مریخ اعزام شده است. این سیاره سرخ در ابتدا بی‌صدا و آرام بوده، اما پس از اتفاقاتی ترسناک و طبق یک ویژگی ابتکاری این بازی که جنون را شبیه‌سازی می‌کند، دانشمند ما را در معرض توهم‌ و به سوی دیوانگی می‌برد.

بازی Moons of Madness
بازی Moons of Madness

بازی در شرایطی آغاز می‌شود که شخصیت اصلی بازی در تاریکی، بعد از بیدار شدن از یک رویای عجیب پیش می‌رود و شما به حال خود رها می‌شوید. آیا اتفاقات و موجودات درون سیاره حقیقت دارند یا ساخته ذهن دانشمند خلاق ما هستند؟ نمی‌دانیم!

Signalis

داستان شروع مرموزانه‌ای دارد و وجود پنج پایان مختلف، باتوجه به‌ عملکرد شما در طول بازی سبب شده تا ارزش تکرار آن بالا برود. گیم‌پلی بازی شامل حل معما و مبارزه با دشمنان می‌شود. معماهای بازی منطقی بوده و نکته‌ جالب این است که دوربین بازی در هنگام حل بعضی از معماها از ایزومتریک به اول‌شخص تغییر پیدا می‌کند که در نوع خود جالب توجه است.

بازی Signalis
بازی Signalis

داستان بازی در دوره‌ای اتفاق می‌افتد که انسان‌ها به‌واسطه فناوری‌های پیشرفته خود قادر به سفر به اطراف منظومه شمسی و سایر سیاره‌ها هستند. جهان بازی بسیار عمیق و تاریک بوده و موسیقی متن بازی در هنگام جست و جوی محیط و رویارویی با دشمنان واقعا دلهره‌آور بوده و نقشی کلیدی را در ایجاد ترس ایفا می‌کند.

Lethal Company

یک بازی ماجراجویی ترسناک می‌باشد که می‌توانید به تنهایی و یا با تعداد نفرات زیادی از دوستانتان به صورت همکاری محور، آن را تجربه کنید. در این بازی شما به عنوان کارگران شرکتی به سیارهای بیگانه سفر کرده و باید تیمی کار کنید تا خدمه آسیب نبیند.

بازی Lethal Company
بازی Lethal Company

یک نفر می‌تواند در سفینه بماند و بقیه را با استفاده از رادار هدایت کند و با بی‌سیم تله‌ها و خطرات را گزارش دهد، در بازی می‌توانید پول بدست آورید و در فروشگاه بازی چراغ، بیل، بی‌سیم، نارنجک، بمب و غیره را تهیه کنید تا با تجهیزات کامل‌تری وارد این قمر‌ها شوید.

Observation

سبک بازی ماجرایی معمایی است که ماجرای گیر افتادن و تلاش یکی از خدمه‌های ایستگاه فضایی آبزرویشن با نام اما فیشر (Emma Fisher) را روایت می‌کند.

بازی Observation
بازی Observation

فیشر تنها ساکن زنده‌ی یک ایستگاه فضایی مرموز و تاریک است که یک هوش مصنوعی رده‌بالا او را همراهی می‌کند. شما در این بازی عضوی از گروهی درگیر شده با اتفاقات ترسناک هستید که به عنوان نیرویی امنیتی باید از اتفاقی که برای خدمه سفینه فضایی افتاده باخبر شوید.

Prey

این بازی ویدئویی در سبک تیراندازی اول شخص تلاش کرده داستانی جذاب و کنجکاو کننده ارائه دهد. هر چه که بیش‌تر وارد ماجراهای بازی شوید، بیش‌تر دوست دارید تا جواب سوالات اتفاقات بازی را پیدا کنید. بسیاری از مسائل مربوط به داستان از طریق فایل‌های صوتی، ایمیل‌ها و گفت و گو بین کاراکترها انجام می‌شود.

بازی Prey
بازی Prey

بنابراین اگر می‌خواهید از این بازی لذت ببرید، باید دانش زبان انگلیسی قوی داشته باشید. طبق معمول انسان با موجوداتی در این جهان دست و پنجه نرم کرده که نباید به سوی آن‌ها برود. کلیت بازی باعث می‌شود شما به هیچ جسم یا شخصی اعتماد نکنید! مهم‌ترین عنصری بازی تلاش برای بقا و زنده ماندن است و باید هرجور که شده خودمان را به سیاره زمین برسانیم.

Alien: Isolation

داستان بازی در یک ایستگاه فضایی متروکه جریان دارد و بازیکن در نقش آماندا ریپلی (Amanda Ripley)، دختر شخصیت معروف فیلم الن ریپلی بازی می‌کند.

بازی Alien Isolation
بازی Alien Isolation

مکانیک‌های گیم‌پلی فوق‌العاده غوطه‌ور هستند و تجربه‌ای شدید و عصبی را به بازیکنان ارائه می‌دهند. شما باید از مخفی‌کاری و راهبردی استفاده کنید تا از حملات بیگانه جان سالم به در ببرید و منابع را در یک محیط دائما در حال تغییر جستجو کنید. این بازی به عنوان یکی از ترسناک‌ترین بازی‌های تاریخ شناخته می‌شود.

System Shock

یکی از خوش‌ساخت‌ترین بازی‌های ۲۰۲۳ که روایتگر داستان هکری است که قصد دارد ایستگاهی فضایی را هک کند، اما شکست می‌خورد. در ادامه این هکر به ایستگاه فضایی که قصد داشت هک کند، فرستاده می‌شود.

بازی System Shock
بازی System Shock

اما جایی که سیستم شاک (System Shock) را حتی بیش از پیش برجسته می‌کرد آن بود که شما را در برابر یک هوش مصنوعی یاغی به نام شادن (SHODAN) قرار می‌داد. شخصیت اصلی شش ماه بعد از خواب بیدار شده و متوجه کنترل کامل SHODAN بر ایستگاه می‌شود. هدف او حال فرار کردن از ایستگاه فضایی و مبارزه با نیروهای ترسناک تحت اختیار هوش مصنوعی است!

Dead Space

این بازی یکی از شناخته شده‌ترین و تحسین شده‌ترین بازی‌های ترس و بقا در تاریخ محسوب می‌شود. داستان بازی حول محور مهندسی با نام آیزاک کلارک (Isaac Clarke) که به بررسی سیگنالی از سفینه ایشیمورا (Ishimura) که معشوقه شما رهبر آن است می‌پردازد.

بازی Dead Space
بازی Dead Space

شما به محض ورود به ایشیمورا متوجه می‌شوید که ایشیمورا تبدیل به ایستگاهی ترسناک و خالی از روح شده است که زندگی شما را به خطر می‌اندازند. در این بازی از انفجار واقع‌گرایانه هیولاهای فضایی و پاشیدن خون بر روی سطوح ایستگاه فضایی گرفته تا جزئیات دقیق لباس فضایی شخصیت اصلی اکثر تمرکز بر روی بهبود گرافیکی و اتمسفر وحشتناک فضایی گذاشته شده است.

بازی‌های ترسناک فضایی گرچه محدود، اما بسیار با کیفیت هستند که سال‌های زیادی است ما را سرگرم کرده و می‌کنند. شما کدام یک از بازی‌های ترسناک فضایی را تجربه کرده‌اید؟

منبع sargarme
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=78246
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها