بزرگترین کپسول پرواز فضایی، انقلابی در سفرهای فضایی

0 110

شرکت آمریکایی اسپیس پرسپکتیو قصد دارد انقلابی در نحوه تجربه انسان از فضا ایجاد کند. این طرح بلندپروازانه شامل بردن افراد به لبه فضا با استفاده از بالن‌های فضایی پیشرفته است.

این شرکت به تازگی تصاویری از کپسول آزمایشی سفینه فضایی نپتون به نام اکسلسیور (Excelsior) منتشر کرده است. اکسلسیور که بزرگترین کپسول پرواز فضایی ساخته شده تاکنون شناخته می‌شود، آماده است تا دسته‌بندی سفرهای فضایی را بازتعریف کند.

در همین رابطه بخوانید: تصاویر کابین لوکس بالونی که مسافران را به جو فوقانی زمین می‌برد

تابر مک کالوم (Taber McCallum)، مدیر ارشد فناوری شرکت اسپیس پرسپکتیو (Space Perspective) که اولین شرکت تجربه پرواز فضایی بدون تولید کربن نیز هست، می‌گوید: «جهان تاکنون شبیه این کپسول فضایی را ندیده است. ما در آستانه تغییری خیره‌کننده‌ایم که نه تنها در نحوه تجربه ما انسان‌ها از فضا تاثیر می‌گذارد، بلکه ذهنیت ما را درباره سفینه‌های فضایی نیز تغییر می‌دهد. ما در حال تعریف مجدد این موضوع و هموار کردن راه برای سفرهای فضایی در سال‌های آینده هستیم.»

کپسولی اکسلسیور برای سفر به فضا
کپسول اکسلسیور برای سفر به فضا

کپسول اکسلسیور

این کپسول کروی با قطر ۴.۹ متر و ظرفیت تحت فشار بیش از ۶۰ متر مکعب، استانداردهای جدیدی را در سفرهای فضایی ایجاد می‌کند. حجم اکسلسیور تقریباً دو برابر سفینه فضایی شرکت‌ آمریکایی ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) و نیو شپرد (New Shepard) شرکت آمریکایی بلو اوریجین (Blue Origin) و تقریباً چهار برابر کپسول کرو دراگون (Crew Dragon) شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) است.

این کپسول پنجره‌های عمودی بزرگی برای نمایش وسیع پانوراما دارد و همچنین از مسافران در برابر طول‌موج‌های مضر نور خورشید محافظت می‌کند. علاوه بر این می‌تواند دمای داخلی را نیز تنظیم کند. این کپسول می‌تواند هشت نفر را به همراه یک فرمانده در خود جای دهد. از جمله امکانات رفاهی آن نیز می‌توان به سالن فضایی، وای‌فای و سرویس بهداشتی اشاره کرد.

کاوشگران با این کپسول، سفری شش‌ساعته را آغاز می‌کنند و از صندلی‌های مجلل و امکانات رفاهی داخل این کپسول فضایی لذت می‌برند. این کپسول با استفاده از بالن فضایی با سرعت تقریباً ۱۲ مایل در ساعت بالا می‌رود.

کپسول لوکس اکسلسیور با تمام امکانات رفاهی
کپسول لوکس اکسلسیور با تمام امکانات رفاهی

در بیانیه مطبوعاتی اسپیس‌پرسپکتیو آمده است: «بدون ماهواره‌بر یا نیروهای سنگین گرانشی، این در دسترس‌ترین راه برای سفر به فضا و به آسانیِ سفر با یک هواپیما است.»

اسپیس پرسپکتیو قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ سفرهای فضایی خود را آغاز کند. این شرکت تاکنون حدود ۱۷۵۰ بلیت فروخته است که قیمت هر بلیت ۱۲۵ هزار دلار اعلام شده است.

این شرکت پیش‌بینی می‌کند که تا پایان سال جاری میلادی ۴۰۰۰ بلیت بفروشد که رقمی معادل ۵۰۰ میلیون دلار می‌شود.

طبق اعلامیه اخیر این شرکت، اسپیس پرسپکتیو توسعه اولین بالن فضایی خود را به پایان رسانده است و در عین حال فضاپیمای پرتابی آن موسوم به مارین اسپیس‌پورت وویجر (Marine Spaceport Voyager) در حال گذراندن آخرین مرحله آماده‌سازی خود است.

منبع citna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=77208
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها