اولین پهپاد چند منظوره نیروی زمینی چین رونمایی شد

0 66

نیروی زمینی ارتش چین اولین پهپاد جنگی خود را رونمایی کرد. این پرنده با نام KVD002 اولین پهپاد چند منظوره نیروی زمینی چین است. بنابر اعلام نیروی زمینی چین، این پهپاد عمدتا وظیفه انجام ماموریت‌های جاسوسی طولانی مدت یا انهدام اهداف مانند سلاح‌های دفاع هوایی و خودروهای زرهی را دارد.

به گفته مقامات چینی این پهپاد می‌تواند در عملیات‌های رزمی با بالگردها همکاری کند. این پرنده قادر خواهد بود اطلاعاتی مفید از میدان جنگ را برای یگان‌های بالگرد جمع‌آوری کرده و بالگردهای تهاجمی را به سمت اهدافشان هدایت کند. پهپادهای رزمی پیشرفته می توانند کمک بزرگی به نیروی زمینی باشند، زیرا قادر هستند برای مدت طولانی در مناطق جنگی برای جاسوسی و در صورت لزوم انهدام اهداف، گشت زنی کنند.

در همین رابطه بخوانید: چینی‌ها از فناوری 6G در پهپادها برای شکار زیردریایی‌های دشمن استفاده می‌کنند

اولین نمونه از KVD002 در شهریور۱۴۰۲ به نمایش گذاشته شد. در نمایش عمومی این پرنده دو موشک هوا به سطح ای‌آر-۱ AR-1 زیر بال های خود داشت و دستگاه‌های شناسایی  در زیر بدنه اصلی آن نصب شده بودند.

نیروی زمینی چین از سازنده KVD002 اطلاعاتی فاش نکرد. با این حال به گفته تحلیلگران نظامی با توجه به پیکربندی آن و موشک ای‌آر-۱، این پهپاد باید بر اساس کای‌هونگ-۴ (Caihong-4)، پرفروش‌ترین هواپیمای جنگی بدون سرنشین چین طراحی شده باشد. کای‌هونگ-۴ توسط آکادمی آیرودینامیک هوافضای چین (China Academy of Aerospace Aerodynamics) ساخته شده است.

مشخصات و هدف توسعه پهپاد جدید چین

پهپاد جدید نیروی زمینی چین دارای حداکثر وزن برخاست ۱.۳۳ تن است و می‌تواند تا ۳۵۰ کیلوگرم سلاح و تجهیزات جانبی حمل کند. با توجه به مشخصات پرنده به گفته تحلیلگران نظامی این پهپاد به طور مشخص برای درگیری‌های احتمالی در تایوان توسعه داده شده است. برخی از کارشناسان معتقد هستند که این پرنده در تمرینات و مانورهای نظامی چین طی سال ۲۰۲۲ در اطراف جزیره تایوان حضور داشته است، اما با توجه به شباهت‌های موجود آن زمان به اشتباه به عنوان پهپاد کای‌هونگ-۴ شناسایی شده است.

پهپاد جدید چین
پهپاد جدید چین

استفاده از پهپادهای نظامی در چند ماه گذشته تنش بین چین و تایوان را تشدید کرده است. به عقیده مقامات تایوان چین از پهپاد‌ها برای ارعاب و جنگ روانی استفاده می‌کند. چین در پیگیری ادعاهای ارضی خود بر تایوان، حضور نظامی خود را در تنگه تایوان به طور قابل توجهی افزایش داده است و به طور مداوم هواپیماهای جنگنده و کشتی های دریایی را در نزدیکی جزیره مستقر کرده است. به گفته کارشناسان نظامی این اقدامات با هدف آزمایش قابلیت‌های دفاعی تایوان انجام می‌شود.

منبع chinadaily
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=75981
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها