تصاویر کابین لوکس بالونی که مسافران را به جو فوقانی زمین می‌برد

0 366

شرکت آمریکایی اسپیس پرسپکتیو (Space Perspective) اولین تصاویر کابین‌های لوکس خود را برای سفر به لبه فضا منتشر کرده است. اسپیس پرسپکتیو به مشتریانش این امکان را می‌دهد تا از داخل کابین یک بالون استراتوسفری غول‌پیکر که به بخش فوقانی اتمسفر برده شده است،‌ به تماشای منظره‌ کره‌ زمین بشینند.

تاکنون بیش از ۶۰۰ بلیت که هر کدام ۱۲۵ هزار دلار قیمت دارند به فروش رسیده‌اند. کابین اسپیس لانج (Space Lounge) که درون کپسول اسپیس‌شیپ نپتون (Spaceship Neptune) شرکت اسپیس پرسپکتیو قرار گرفته است با پنجره‌هایی ۱٫۵ متری، به گونه‌ای بسیار لوکس طراحی شده است!

کابین بالون
کابین اسپیس لانج

در این سفر ۶ ساعته، ۸ مسافر به‌ همراه یک خلبان به ارتفاع ۳۰ کیلومتری در جو زمین رفته و از خدمات بهداشتی، چشم‌انداز ۳۶۰ درجه، اینترنت و امکانات دیگر برخوردار خواهند بود. مسافران پیش از صعود، نیازی به آموزش تخصصی ندارند.

در این سفر اسپیس‌شیپ نپتون به‌ همراه بالون به‌ آرامی تا ارتفاع مذکور صعود می‌کند و سپس با همان بالون در دریا فرود می‌آید تا توسط یک قایق بازیابی شود. مسافران این پرواز شرایط بی‌وزنی را تجربه نخواهند کرد، اما جین پوینتر (Jane Poynter)، هم‌بنیان‌گذار این شرکت، می‌گوید: «ما به بالای ۹۹ درصد از اتمسفر زمین می‌رسیم.» و این یعنی افرادی که درون کابین اسپیس لانج حضور دارند می‌توانند تاریکی فضا را ببینند.

بالون فضا
کابین اسپیس لانج

بالون استراتوسفری

استراتوسفر لایه دوم اتمسفر زمین است که از ارتفاع ۱۰ کیلومتری از سطح زمین شروع شده و تا ارتفاع ۵۰ کیلومتری ادامه دارد. بالون‌های استراتوسفری معمولا در ارتفاع ۲۰ تا ۳۰ کیلومتری سطح زمین پرواز می‌کنند که بالاتر از ارتفاع پروازی اکثر هواپیماها است.

منبع zoomit
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=65754
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها