انگلستان سامانه مستقل از اروپا برای تقویت دقت ناوبری آزمایش کرد

0 110

ظرفیت سامانه SBAS انگلستان که برای افزایش ایمنی و دقت ناوبری در هوانوردی به کار می‌رود، در فرودگاه کرانفیلد با استفاده از هواپیمای Saab 340B با موفقیت آزمایش شد. از مزایای کلیدی SBAS، توانایی آن در موقعیت‌یابی بسیار دقیق تا چند سانتی‌متر، در مقایسه با دقت چند متری GPS است.

در همین رابطه بخوانید: نسل جدید هواپیمای مسافربری مافوق صوت در راه است

سامانه SBAS انگلستان

با این دقت خلبانان می‌توانند حتی در شرایط نامساعد آب‌وهوایی به ابزارهای موجود در هواپیما تکیه کنند. این سامانه خلبانان را قادر می‌سازد تا قبل از تصمیم‌گیری برای فرود، به زمین نزدیک‌تر شوند، فرودهای ازدست‌رفته را کاهش دهند و ایمنی را بهبود بخشند. طبق تحقیقات تقریبا ۴۰٪ از لغو پروازهای مربوط به آب‌و‌هوا با در دسترس بودن SBAS (سرواژه Sovereign Satellite Based Augmentation System) قابل اجتناب بودند.

سامانه SBAS انگلستان
آزمایش سامانه SBAS انگلستان

با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا این کشور دیگر بخشی از سامانه EGNOS نیست چرا که این سامانه توسط منظومه ماهواره‌ای گالیله (Galileo) متعلق به اتحادیه اروپا پشتیبانی می‌شود. و SBAS قصد دارد یک جایگزین ملی برای خدمات ناوبری حیاتی در هوا، زمین و دریا ارائه دهد.

SBAS با تولید یک سیگنال پوششی برای صحت‌سنجی GPS عمل می‌کند و ماهواره I-3 F5 شرکت‌ آمریکایی ویاست (Viasat) آن را منتشر می‌کند.

منبع isp
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=76829
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها