انگلستان سامانه مستقل از اروپا برای تقویت دقت ناوبری آزمایش کرد
ظرفیت سامانه SBAS انگلستان که برای افزایش ایمنی و دقت ناوبری در هوانوردی به کار میرود، در فرودگاه کرانفیلد با استفاده از هواپیمای Saab 340B با موفقیت آزمایش شد. از مزایای کلیدی SBAS، توانایی آن در موقعیتیابی بسیار دقیق تا چند سانتیمتر، در مقایسه با دقت چند متری GPS است.
در همین رابطه بخوانید: نسل جدید هواپیمای مسافربری مافوق صوت در راه است
سامانه SBAS انگلستان
با این دقت خلبانان میتوانند حتی در شرایط نامساعد آبوهوایی به ابزارهای موجود در هواپیما تکیه کنند. این سامانه خلبانان را قادر میسازد تا قبل از تصمیمگیری برای فرود، به زمین نزدیکتر شوند، فرودهای ازدسترفته را کاهش دهند و ایمنی را بهبود بخشند. طبق تحقیقات تقریبا ۴۰٪ از لغو پروازهای مربوط به آبوهوا با در دسترس بودن SBAS (سرواژه Sovereign Satellite Based Augmentation System) قابل اجتناب بودند.
با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا این کشور دیگر بخشی از سامانه EGNOS نیست چرا که این سامانه توسط منظومه ماهوارهای گالیله (Galileo) متعلق به اتحادیه اروپا پشتیبانی میشود. و SBAS قصد دارد یک جایگزین ملی برای خدمات ناوبری حیاتی در هوا، زمین و دریا ارائه دهد.
SBAS با تولید یک سیگنال پوششی برای صحتسنجی GPS عمل میکند و ماهواره I-3 F5 شرکت آمریکایی ویاست (Viasat) آن را منتشر میکند.