پرتاب دو ماهواره‌ نظامی آلمان با فالکون ۹

0 55

صبح ۴دی، حامل فضایی فالکون ۹ (Falcon 9) شرکت اسپیس‌ایکس، دو ماهواره شناسایی رادار ارتش آلمان را از پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ (Vandenberg Air Force Base) کالیفرنیا به فضا پرتاب کرد. این ماهواره‌ها که کاربرد نظامی و جاسوسی دارند، طبق برنامه‌ریزی با موفقیت در مدار لئو قرار گرفتند.

آلمان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EU) است که خلاف سایر اعضای این اتحادیه، سرمایه‌گذاری چندانی در عرصه فضایی انجام نداده است. به همین دلیل، برای پرتاب ماهواره همچنان به سایر کشورها وابسته است.

پیش از این نیز شرکت اسپیس‌ایکس یک ماهواره سنجشی راداری با مقاصد نظامی را برای آلمان به فضا پرتاب کرد. این ماموریت با نام ساراه-۱ (SARah-1) اولین ماهواره از سامانه‌ای متشکل از سه ماهواره بود که برای نیروهای مسلح آلمان موسوم به بوندس‌ور (Bundeswehr) و جهت جایگزینی با منظومه ماهواره‌ای قدیمی سار-لوپ (SAR-Lupe) در مدار لئو قرار گرفت.

ماهواره‌بر فالکون ۹

فالکون ۹ یک ماهواره‌بر دو مرحله‌ای با قابلیت بازگشت‌پذیری است که طول آن ۷۰ متر و قطر هر دو مرحله‌اش ۳.۷ متر است. این ماهواره‌بر حدود ۵۵۰ تن وزن دارد و در هر پرتاب می‌تواند ۲۳ تن محموله را به مدار لئو ببرد.

ماهواره‌بر فالکون ۹
ماهواره‌بر فالکون ۹

هر بار پرتاب ماهواره‌بر فالکون ۹ حدود ۵۰ میلیون دلار هزینه دربردارد. ماهواره‌بر مذکور اولین بار در مه ۲۰۱۸ به فضا پرتاب شد و تاکنون پرتاب‌های موفق بسیاری را در کارنامه خود ثبت کرده است.

منبع tasnim
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=76498
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها