رقابت آمریکایی‌ها برای توسعه یک ژرفاسنج ریزموج

0 54

شرکت آمریکایی اسپایر گلوبال برای توسعه یک ژرفاسنج ریزموج متعلق به اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا با سه شرکت دیگر رقابت خواهد کرد. داده‌های جمع‌آوری‌شده از ژرفاسنج ریزموج برای رصد پیشرفته زمین استفاده خواهد شد و دید کلی در مورد ویژگی‌های جوی مختلف مانند دما، رطوبت و پوشش ابر ارائه می‌دهد.

ژرفاسنجی به اندازه‌گیری عمق آب یک دریا، دریاچه یا اقیانوس می‌پردازد. به این منظور، امواج الکترومغناطیسی یا صوتی را از یک منبع موج به درون آب می‌فرستند و منتظر بازگشت آن‌ها به بالا پس از برخورد به کف دریا می‌شوند و با توجه به معلوم بودن سرعت امواج، ژرفای دقیق آب را می‌یابند.

ژرفاسنج ریزموج

این پژوهش بخشی از برنامه شبکه مدار نزدیک زمین (NEON) اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) آمریکا است. پرتاب اولیه زودتر از ۲۰۳۰ انجام نخواهد شد. برنامه NEON ماهواره‌های زیست محیطی در مدار پایین زمین را توسعه خواهد داد.

ژرفاسنج ریزموج 
نموداری که پیشروی ماهواره‌های آب‌وهوای NOAA را در مدار پایین زمین نشان می‌دهد

اسپایر گلوبال (Spire Global) در همین خصوص قراردادی ۱۲ ماهه ۴.۶ میلیون دلاری با ناسا منعقد کرده است. طی این قرارداد ۵ ساله به پیمانکاران منتخب برای تامین نیازهای اعلام‌شده تا سقف ۴۷۶ میلیون دلار به صورت رقابتی اعطا می‌شود. پس از اتمام قرارداد ۱۲ ماهه، یک ژرفاسنج از میان فینالیست‌ها احتمالا برای مراحل دیگر قرارداد انتخاب می‌شود. این قرارداد به نمایندگی از NOAA برای شرکت در مطالعه فاز SMBA (سرواژه A Sounder for Microwave-Base Applications) این اداره منعقد شده است.

منبع spacewatch wikipedia nesdis
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=75822
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها