شرکت خصوصی چینی یک ماهواره‌ سنجش از دور را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

0 79

شرکت خصوصی چینی، طی هشتمین ماموریت ماهواره‌بر خود، یک ماهواره سنجش از دور را در مدار زمین قرار داد.

ماهواره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ای که پرتاب شد جیلین-۱ (Jilin-1)، نام دارد و از نوع سنجش از دور و متعلق به منظومه ماهواره‌ای جیلین (Jilin)، است. این ماهواره با ۲۳۰ کیلوگرم وزن دارای قدرت تفکیک ۴ متر است. تاکنون ۱۳۴ ماهواره از منظومه ماهواره‌ای جیلین پرتاب شده است که ۱۳۰ مورد آن‌ها موفقیت‌‌آمیز بوده‌اند. این ماهواره‌ها در مدار لئو با ارتفاع ۴۸۰ کیلومتری قرار دارند.

منظومه‌ ماهواره‌ای جیلین تحت مالکیت شرکت چینی چانگ‌گوآنگ (Changguang Satellite Technology) است. این شرکت در حوزه تامین تصاویر با کیفیت بالا برای بررسی منابع زمین، برنامه‌ریزی ساخت‌و‌ساز شهری و کسب‌وکارهای کشاورزی و جنگل‌داری فعالیت‌ دارد.

در همین رابطه بخوانید: اولین ماهواره مجهز به هوش مصنوعی چین پرتاب شد

ماهواره‌بر استفاده شده در پرتاب

این پرتاب توسط ماهواره‌بر سرس-۱ (CERES-1-Y8) انجام شد.شرکت گلکتیک‌انرژی (Galactic Energy) با این ماهواره‌بر هشت پرتاب مداری پشت‌سرهم را به صورت موفقیت‌آمیز انجام داده است. طی این ۸ ماموریت ماهواره‌بر سرس-۱ در مجموع ۲۹ ماهواره‌ را در فضا قرار داده است. ماهواره‌بر ۴مرحله‌ای سرس-۱ قادر به حمل محموله‌هایی تا ۴۰۰ کیلوگرم به مدار لئو است.

ماهواره‌بر سرس-۱ (CERES-1-Y8)
ماهواره‌بر سرس-۱ (CERES-1-Y8)

طی ماموریت پرتاب که توسط شرکت چینی گلکتیک‌انرژی انجام شد، ماهواره‌بر سرس-۱ ساعت ۱۲:۵۷ در پایگاه فضایی جیوچوان (Jiuquan)، در صحرای گوبی شمال غربی چین پرتاب شد و محموله خود را با موفقیت در مدار زمین قرار داد.

منبع techchina
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=75441
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها