آفریقای جنوبی شریک جدید چین در پرواز فضایی سرنشین‌دار و ایستگاه قمری

0 36

رئیس جمهور چین، طی نشستی با رهبران کشورهای بریکس دو توافقنامه را با آفریقای جنوبی برای همکاری در پروژه‌های فضایی امضا کرد. بدین ترتیب چین و آفریقای جنوبی برای اولین بار جهت مشارکت در طرح‌های فضایی توافق کردند. یکی از این قراردادها پرواز فضایی سرنشین‌دار را پوشش می‌دهد و دیگری آفریقای جنوبی را به تیم ایستگاه تحقیقاتی قمری بین‌المللی چین و روسیه وارد می‌کند.

در همین رابطه بخوانید: همه چیز درباره ماه، تنها قمر زمین

مشارکت بین‌المللی در ایستگاه تحقیقاتی قمری

طبق اعلام چین، این کشور تا سال ۲۰۲۸ تاسیس ایستگاه تحقیقاتی قمری بین‌المللی (International Lunar Research Station به‌اختصار ILRS) روی سطح ماه را با مشارکت بین‌المللی تکمیل می‌کند و فضانوردان چینی را تا سال ۲۰۳۰ به قمر زمین خواهد فرستاد. به گفته وو ویرن (Wu Weiren)، عضو آکادمی مهندسی چین (Chinese Academy of Engineering) آن‌ها اولین کشوری هستند که احداث پایگاه در قطب جنوب ماه را در دست توسعه دارند.

مشارکت بین‌المللی در ایستگاه تحقیقاتی قمری
ایستگاه تحقیقاتی قمری

بریکس (BRICS) نام گروهی از کشورها به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی ساخته شده‌ است. بریکس نمایانگر نیمی از جمعیت جهان بوده و ۲۸٪ قدرت اقتصادی دنیا را در اختیار دارد. کشورهای دیگر نیز در حال ورود به بریکس هستند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=75252
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها