استفاده از قطعه‌های چینی در پهپادهای نظامی هند ممنوع شد

0 245

استفاده از قطعه‌های ساخت چین برای تولید پهپادهای نظامی در هند به دلیل نگرانی این کشور در مورد آسیب‌پذیری‌های امنیتی ممنوع شد. این در حالی است که پکن دست داشتن در حمله‌های سایبری را رد کرده است.

اقدام مذکور در بحبوحه تنش‌ها بین این دو کشور که هر دو دارای سلاح هسته‌ای هستند انجام شده است. همچنین دهلی نو در همین حین برنامه مدرن‌سازی نظامی را دنبال می‌کند که شامل استفاده بیشتر از تجهیزاتی مثل کوادکوپترهای بدون سرنشین و پلتفرم‌های خودران است.

در همین رابطه بخوانید: دوره آموزشی و کسب درآمد از پهپاد سمپاشی کشاورزی

قطعه‌های چینی در پهپادهای هندی

به گفته بنیانگذار یک شرکت تامین‌کننده هواپیماهای بدون سرنشین کوچک برای ارتش هند، ۷۰ درصد کالاهای زنجیره تامین در چین ساخته شده‌اند.

قطعه‌های چینی در پهپادهای هندی

مدیر موسسه توسعه هوانوردی دولتی (ADE) هند معتقد است برنامه‌ای که توسط دولت برای تولید یک سامانه بدون سرنشین بومی با ارتفاع متوسط در طولانی مدت انجام می‌شود، حداقل نیم دهه به تعویق افتاده است. این پلتفرم موسوم به تاپاس (Tapas)، برای تحقق هدف ارتش به کار بیشتری نیاز دارد.

به غیر از تاپاس که انتظار می‌رود آزمایش‌های نظامی آن در ماه جاری آغاز شود، ADE بر روی پلتفرم‌های دیگر نیز کار می‌کند، اما سال‌ها تا آماده‌سازی آن‌ها باقی مانده است.

منبع techchina
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=75137
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها