هند ۷ ماهواره سنگاپور را به فضا برد

0 130

هند در ۲۹ژوئیه ۷ ماهواره سنگاپور را با ماهواره‌بر PSLV خود به مدار لئو پرتاب کرد. این ششمین پرتاب مداری این کشور در سال به است و همگی آن‌ها موفقیت‌آمیز بوده‌اند.

محموله اصلی یک ماهواره سنجش از دور ۳۶۰ کیلوگرمی به نام DS-SAR حامل یک رادار با دریچه مصنوعی (SAR) بود. این رادار با ارسال و دریافت امواج راداری، تصاویر دو بعدی و سه بعدی از سطوح مختلف تهیه می‌کند. به گفته آژانس تحقیقات فضایی هند (ISRO)، این رادار DS-SAR را قادر می‌سازد تا پوشش روز و شب را در تمام شرایط آب‌وهوایی فراهم کند و با وضوح ۱ متر در قطبش‌سنجی تصویربرداری انجام دهد.

شش محموله دیگر، ریزماهواره مدل نمایشگر ولاکس ای‌ام (VELOX-AM)، ماهواره آزمایشی آرکید (ARCADE) برای جفت شدن جوی و پایش تغییرات سطح زمین، ماهواره ارب-۲ استرایدر (ORB-12 STRIDER) و نانوماهواره‌های مدل نمایشگر اسکوب-۲ (SCOOB-II)، اینترنت اشیا نولاین (NuLIoN) و گالاسیا-۲ (Galassia-2) بودند. اگر علاقمندید درباره مدار لئو و ماهواره‌های آن بیشتر بدانید کلیک کنید.

DS-SAR با مشارکت آژانس علوم و فناوری دفاعی دولت سنگاپور (DSTA) و شرکت سنگاپوری اس‌تی انجینیرینگ (ST Engineering) توسعه یافت و رادار دریچه مصنوعی توسط صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی (IAI) ساخته شده است.

ماهواره‌بر PSLV هند

ماهواره‌بر چهار مرحله‌ای PSLV توسط ISRO ساخته شده است. این ماهواره‌بر ۴۴ متر طول دارد و جرم نسخه‌های مختلف آن از ۲۳۰ تا ۳۲۰ تن متغیر است. مراحل اول و دوم آن ۲/۸ متر و مراحل سوم و چهارم آن نیز به ترتیب ۲ و ۱/۳ متر قطر دارند.

ماهواره‌بر PSLV هند
ماهواره‌بر PSLV-CA هند

PSLV که مراحل آن از هر دو نوع سوخت مایع و جامد بهره می‌برند، با احتساب این عملیات تاکنون ۵۸ ماموریت را انجام داده که ۳ مورد آن با شکست همراه بوده است. نسخه PSLV-CA این ماهواره‌بر که در ماموریت مذکور استفاده شده، قادر به حمل ۲۱۰۰ کیلوگرم محموله به مدار لئو است و هر بار پرتاب آن بین ۱۷ تا ۲۶ میلیون دلار هزینه در بر دارد.

منبع spacenews khabarban skyrocket
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=74824
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها