آمریکا به دنبال مختل کردن ماهواره‌های چین در نبرد احتمالی

0 80

آمریکا در حال توسعه سامانه‌ای است تا به وسیله آن ماهواره‌های مخابراتی چین و روسیه را در نبردهای احتمالی دچار اختلال موقت کند. این سامانه موسوم به مدولندز (Meadowlands) را شرکت ال‌۳هریس (L3Harris Technologies) می‌سازد و دارای آنتن‌های رادار مانندی بوده که بر روی یدک‌کش نصب می‌شود و برای حمل و نقل و استفاده در کشورهایی غیر از آمریکا در نظر گرفته شده است.

در همین رابطه بخوانید: اگر جنگ فضایی رخ دهد چه اتفاقی برای انسان‌ها روی زمین می‌افتد؟

پارازیت ماهواره ای

توسعه ۳۰ سامانه مدولندز

بنابر اعلام نیروی فضایی ایالات متحده، ۳۰ سامانه مدولندز ساخته خواهد شد و البته قرار بود اولین مورد از آن‌ها سال ۲۰۲۲ تحویل این ارگان داده شود، اما مشکلات پیش‌آمده در طول آزمایش فناوری‌ها، تحویل آن را تا اکتبر ۲۰۲۴ به تعویق انداخت. مقامات نظامی آمریکا می‌گویند این سامانه زباله‌های فضایی تولید نمی‌کند، زیرا ایجاد اختلال در ماهواره‌ها با ساطع کردن انرژی انجام می‌گیرد.

آنتن‌های مدولندز دارای ۲ بخش تجهیزات در مقایسه با ۱۴ بخش تجهیزات در سامانه قبلی هستند که استقرار و به‌کارگیری آن را آسان‌تر می‌کند. مدولندز برنامه‌ای ۲۱۹ میلیون دلاری است و نسخه سبک سامانه CCS ال۳‌هریس محسوب می‌شود که این شرکت پیش‌تر برای ایجاد اختلال در ماهواره‌های مخابراتی دشمن ساخته بود.

منبع techchina
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=74198
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها