لحظه عبور ایستگاه فضایی از مقابل لکه‌های غول‌پیکر خورشیدی+ویدئو

1 345

یک عکاس نجومی ویدئویی از ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال عبور از مقابل لکه‌های خورشیدی ثبت کرده است. در همین حین دو فضانورد هم درحال راهپیمایی فضایی برای نصب یک آرایه خورشیدی جدید در بیرون ایستگاه بوده‌اند. اگرچه ایستگاه فضایی در این ویدئو بسیار نزدیک به خورشید به‌ نظر می‌رسد، اما فاصله آن‌ها حدودا ۱۵۰ میلیون کیلومتر است. این آزمایشگاه فضایی در واقع در فاصله ۴۲۰ کیلومتری زمین هر ۹۰ دقیقه به دور این سیاره می‌چرخد.

تیری لگالت (Thierry Legault)، عکاس فرانسوی، برای تهیه این ویدئو سفری شش ساعته را به هلند انجام داد تا به موقع عبور ایستگاه فضایی را از مقابل خورشید رصد کند. به گفته او بزرگ‌ترین لکه خورشیدی از میان لکه‌های مذکور، می‌توانست کل زمین را ببلعد.

در همین رابطه بخوانید: موقعیت زنده ایستگاه فضایی بین‌المللی

ویدئوی عبور ایستگاه فضایی از جلوی خورشید

با توجه به این که ایستگاه فضایی با سرعت ۲۸ هزار کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند، عبور ایستگاه از مقابل خورشید تنها ۰/۷۵ ثانیه طول کشید و فیلم‌برداری از آن کار ساده‌ای نبود.

لگالت برای ثبت این لحظه به برنامه‌ریزی دقیق و آسمانی صاف نیاز داشته است. او با استفاده از تصاویر لحظه‌ای خورشید، موقعیت این لکه‌ها را در جهت‌های عمودی و افقی تخمین زده، سپس خود را به نقطه مناسب روی زمین رسانده است تا این ویدئو را ضبط کند.

منبع digiato
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=74138
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اهورا
اهورا
9 ماه قبل

خیلی باید اسکول باشی که فکرکنی این تصاویر واقعی
هنوز اقیانوس ها رو کشف نکردیم باموجوداتش بعد عکس گرافیکی کامپیوترناساباورکنیم