ناسا پرواز با تاکسی‌‌های هوایی را شبیه‌سازی می‌کند

0 74

آژانس فضایی آمریکا در حال توسعه نوعی شبیه‌ساز واقعیت مجازی است تا به وسیله آن بتواند تجربه مسافرت با تاکسی‌های هوایی را برای افراد فراهم کند. ناسا با این اقدام قصد دارد درباره پاسخ فیزیولوژیکی انسان به حرکت، لرزش، سر و صدا و محرک‌های بصری تحقیق کند؛ مسائلی که مسافران ممکن است در طول پرواز با تاکسی‌های هوایی تجربه کنند.

این ابزار شامل عینک‌های واقعیت مجازی است که کابین تاکسی، محیط شهر و همچنین صدا و حرکت صندلی را به تصویر می‌کشد تا یک تاکسی هوایی را شبیه‌سازی کند. وسیله مذکور روی شش محور حرکت کرده و با شبیه‌سازی پرواز در تاکسی هوایی، میزان ناراحتی افراد را ارزیابی می‌کند. مسافران این پرواز از هدست واقعیت مجازی و هدفون بهره می‌برند تا سفر را به طور کامل تجربه کنند.

در همین رابطه بخوانید: ساخت ریزپهپاد جیبی به اندازه مرغ مگس‌خوار!

تاکسی هوایی ناسا
شبیه‌ساز تاکسی هوایی ناسا

آزمایش پرواز در شهر سان‌فرانسیسکو

در این آزمایش‌‌ها هر فرد در اطراف یک بخش پیش‌بینی‌شده از مرکز شهر سان‌فرانسیسکو به پرواز درمی‌آید و هر زمانی که احساس ناراحتی کند، با فشار دادن یک دکمه دستی آن را نشان می‌دهد. این مشکلات را بعدا می‌توان با محرک‌های بصری و حرکتی و نیز با ارزیابی‌های فیزیولوژیکی فرد مانند ضربان قلب و تعداد تنفس مرتبط کرد.

ناسا در نهایت داده‌های جمع‌آوری‌شده با شبیه‌ساز را در دسترس صنایع مرتبط قرار می‌دهد تا به طراحی تاکسی‌های هوایی الکتریکی، محل فرود و برخاست آن‌ها و نیز مسیرهای پروازی مورد نظر در شهرها کمک کند.

منبع spacedaily
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=73962
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها