ژاپن انرژی خورشیدی را از فضا به زمین می‌تاباند

0 147

ژاپن قصد دارد تا اوایل سال ۲۰۲۵ انرژی خورشیدی را از فضا به زمین بتاباند. در این پروژه دولتی-خصوصی مجموعه‌ای از ماهواره‌‌های کوچک در مدار مستقر می‌شوند، سپس این ماهواره‌ها انرژی خورشیدی جمع‌آوری‌شده توسط پنل‌های خود را به ایستگاه‌های دریافتی روی زمین می‌تابانند.

پنل‌های خورشیدی مستقر در فضا می‌توانند انرژی را در تمام ساعات شبانه‌روز جمع‌آوری کرده و با استفاده از امواج مایکروویو به زمین منتقل کنند. در این شرایط وجود ابرها نیز نمی‌تواند مشکلی در این زمینه به‌وجود بیاورد. پروژه مذکور به رهبری نائوکی شینوهارا (Naoki Shinohara)، استاد دانشگاه کیوتو (Kyoto University)، هدایت می‌شود که از سال ۲۰۰۹ درباره انرژی خورشیدی فضاپایه تحقیق می‌کند.

در همین رابطه بخوانید: آیا نیروگاه خورشیدی در فضا محیط زیست را نجات می‌دهد؟

انرژی خورشیدی
انتقال انرژی خورشیدی

آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن (JAXA) ده‌ها سال است که روی انتقال انرژی خورشیدی و کاربردی‌سازی آن در زمین فعالیت می‌کند. دانشمندان این آژانس در سال ۲۰۱۵ موفق شدند ۱.۸ کیلووات نیرو را به یک ایستگاه گیرنده روی زمین برسانند انرژی مورد نیاز برای تغذیه یک کتری برقی را تامین می‌کرد.

در سال ۱۹۶۸ برای اولین‌ بار موضوع استفاده از پنل‌های خورشیدی مداری و امواج مایکروویو به منظور ارسال انرژی به زمین مطرح شد. از آن سال تاکنون برخی کشورها از جمله چین و آمریکا برای تحقق این موضوع تلاش کرده‌اند. البته چنین پروژه‌هایی معمولا زمان‌بر و پرهزینه هستند، ولی می‌توانند آینده زمین را متحول کنند.

منبع digiato farsnews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=73712
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها