اولین زن فضانورد عرب به فضا رفت

2 282

اولین زن فضانورد عرب همراه با سه فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفت. این دومین ماموریت تماما خصوصی ناسا بود که شرکت‌های آمریکایی اسپیس‌ایکس و اکسیوم‌اسپیس (Axiom Space) با موفقیت آن را پرتاب کردند تا دو آمریکایی و دو عربستانی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی برسانند.

ریحانه برناوی (Rayyanah Barnawi)، اولین زن فضانورد عرب، محقق زیست‌پزشکی است و مدرک کارشناسی خود را در علوم زیست‌پزشکی از دانشگاه اوتاگو (Otago University) نیوزیلند اخذ کرده است. او همچنین تحصیلاتش در مقطع کارشناسی ارشد را در همین رشته در دانشگاه الفیصل ریاض (Riyadh’s Alfaisal University) عربستان به پایان رساند.

وی بیش از ۹ سال سابقه فعالیت در تحقیقات سلول‌های بنیادی سرطان دارد و در طول مدت حضورش در ایستگاه فضایی مسئول انجام آزمایش‌هایی در همین رابطه خواهد بود.

در همین رابطه بخوانید: مراحلی که باید برای فضانورد شدن طی کرد

ریحانه برناوی اولین فضانورد زن عرب
خدمه ماموریت Ax-2

ماموریت Ax-2 اسپیس‌ایکس

در ماموریت مذکور موسوم به Ax-2 چهار سرنشین کپسول دراگون (Dragon) اسپیس‌ایکس پس از اتصال به ایستگاه، به مدت ۱۰ روز در این پایگاه بین‌المللی حضور خواهند داشت تا بیش از ۲۰ آزمایش مربوط به علم و فناوری را در حوزه‌های مختلف انجام دهند.

پگی ویتسون (Peggy Whitson)، فرمانده عملیات و فضانورد بازنشسته ناساست که پیش‌تر حدود ۶۶۵ روز را در فضا گذرانده بود و از این حیث در میان زنان فضانورد، رکورددار به‌ حساب می‌آید. سه سرنشین دیگر عملیات Ax-2 فضانوردان حرفه‌ای نیستند.

منبع khabaronline sharghdaily
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=73634
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حجت
حجت
1 سال قبل

حالا هی بگید عربها اینجورن عربها اونجورن زن فضانورد هم فرستادن فضا

علی
علی
1 سال قبل
پاسخ به  حجت

عرب و ایرانی نداره انسان با عقل و خرد و دانش فقط میتونه پیشرفت و توسعه داشته باشه، نه با خرافات و تعصبات بی فایده و بی نتیجه