تصویر شگفت‌انگیز بالگرد ناسا از مریخ با آسمان آبی

466

بالگرد نبوغ (Ingenuity) ناسا در پنجاه‌ و یکمین پرواز خود، عکسی از سیاره غبارآلود مریخ ثبت کرد که آسمان آبی آن را نشان می‌دهد. همچنین در این تصویر مریخ‌نورد استقامت (Perseverance) ناسا نیز حضور دارد که در دوردست‌ها درحال کاوش در سطح سیاره سرخ است.

تصویر جدید نبوغ از این نظر مورد توجه قرار گرفته است که در مقایسه با عکس‌های قبلی، کمتر حس دنیای بیگانه را برای بیننده القا می‌کند. در واقع سیاره سرخ در این تصویر بیشتر شبیه به مناطق بسیار خشک زمین است.

در همین رابطه بخوانید: خورشیدگرفتگی در مریخ چگونه است؟+ویدئو

براساس گزارش ناسا در مورد فعالیت‌های اخیر نبوغ، این بالگرد در طول پرواز شماره ۵۱ خود که ۲۲آوریل (۲اردیبهشت) انجام گرفت، مسافت ۱۸۸ متری را در مدت‌زمان ۱۳۶/۹ ثانیه طی کرد. نبوغ در طول این پرواز موفق شد تا ارتفاع ۱۲ متری بالا برود که ۶ متر کمتر از رکورد آن است.

بالگرد نبوغ و مریخ‌نورد استقامت ناسا

بالگرد مریخی نبوغ و مریخ‌نورد استقامت ناسا تاکنون در حین کشف شواهد و اطلاعات جدید از مریخ، به نوبت از یکدیگر عکس گرفته‌اند. اخیرا ناسا عکس زیر را از نبوغ منتشر کرد که توسط استقامت ثبت شده است و مقداری گرد‌ و‌ غبار روی پره‌های نبوغ دیده می‌شود.

هلیکوپتر نبوغ مریخ‌نورد استقامت ناسا
تصویر نبوغ از نگاه استقامت

نبوغ و استقامت به‌ عنوان یک تیم در طول ماموریت خود تاکنون نزدیک به ۸۰۰ روز در مریخ حضور داشته و سطح این سیاره را به‌ طور گسترده کاوش کرده‌اند. دانشمندان با این ماموریت در تلاشند تا اطلاعات بیشتری در مورد تاریخچه مریخ، امکان وجود حیات باستانی و همچنین مشخصه‌های زیستی آن جمع‌آوری کنند.