طرح جذاب ایرباس برای ایستگاه فضایی آینده+عکس

304

شرکت اروپایی ایرباس طرح‌هایی را برای ساخت یک ایستگاه فضایی منتشر کرده است که جادارتر از ایستگاه‌های موجود بوده و می‌توان آن را در یک دهه آینده در فضا مستقر کرد. این در حالی است که ایستگاه فضایی بین‌المللی بسیار فراتر از عمر اولیه ۱۵ ساله‌ خود، همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد و انتظار می‌رود که در سال ۲۰۳۰ از مدار خارج شود.

مطابق طرح ایرباس، ایستگاه لوپ (LOOP) برای چهار سرنشین طراحی شده است، سه طبقه و ۲۶ فوت عرض دارد که توسط یک تونل مرکزی به هم متصل می‌شوند. طبقه نهایی قرار است یک سانتریفیوژ باشد که شرایط گرانشی مشابه زمین را ایجاد می‌کند و فشار ناشی از بی‌وزنی را بر بدن انسان کاهش می‌دهد.

یک ستون که مرکز ساختار ایستگاه را مشخص می‌کند، به عنوان گلخانه‌ای برای پرورش دادن محصولات کشاورزی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شرایط در حال حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی نیز وجود دارد و فضانوردان، سبزیجاتی مانند تربچه را پرورش می‌دهند.

ایستگاه فضایی ایرباس

برنامه‌های ایرباس به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با نسل آینده حامل‌های فضایی فوق‌ سنگین سازگار باشند. این حامل‌ها، بلندترین و قوی‌ترین حامل‌های فضایی هستند که روزی انسان‌ها را به فضا می‌برند و از جمله آن‌ها می‌توان به استارشیپ (Starship) شرکت اسپیس‌ایکس اشاره کرد.

ایستگاه فضایی ایرباس
یک ستون سه‌ طبقه که در مرکز ساختار ایستگاه قرار گرفته است، به عنوان گلخانه نیز عمل می‌کند

به گفته ایرباس این ایستگاه را در آینده می‌توان برای اهداف تجاری یا سازمانی و همچنین به عنوان جایگزین ایستگاه فضایی بین‌المللی مورد استفاده قرار داد. اگرچه ایستگاه مورد اشاره برای میزبانی از چهار نفر طراحی شده است، اما می‌تواند به طور موقت میزبان هشت فضانورد به طور همزمان هم باشد.

به گفته مسئولان ایرباس، این ایستگاه بر اساس همه اطلاعاتی طراحی شده است که در طول دهه‌ها آموخته شده‌اند و به طور کامل از ظرفیت فناوری‌های مدرن برای حمایت از آینده بشریت در فضا چه در مدار زمین و چه مدار ماه و یا حتی در ماموریت‌های بلندمدت به مریخ استفاده می‌کند.

منبع isna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=73233
مطالب پیشنهادی اسپاش