سنگ مریخی با ظاهری عجیب!+عکس

0 2,693

کاوشگر کنجکاوی (Curiosity) ناسا اواخر اکتبر با دوربین خود تصویر سنگی را ثبت کرده که شبیه به یک اردک است! مریخ‌نورد ناسا توانسته است تصویر این سنگ را در زاویه‌ای ثبت کند که به نظر ‌می‌رسد یک اردک در حال شنا می‌خواهد به سمت عقب نگاه کند. این سنگ در سیاره مریخ حتی منقار و پاهای این ارک را هم شامل می‌شود و با توجه به سایه‌ای که روی سر آن ایجاد شده است، می‌توان جایگاه چشمان این حیوان را متصور شد.

مریخ‌نورد کنجکاوی اخیرا در دهانه گیل (Gale) در حال کاوش بوده و با مجموعه گسترده‌ای از سنگ‌ها و ساختارها روبه‌رو شده است. دانشمندان به‌ طور خاص نسبت به بررسی مواد معدنی نمکی در این منطقه علاقه‌مندند؛ چرا که باور دارند این مواد معدنی می‌توانند حاوی اطلاعاتی درباره تاریخچه آب در مریخ باشند. این کاوشگر همچنین به دنبال نشانه‌های مولکول‌های آلی است تا دریابد که این سیاره در گذشته سکونت‌پذیر بوده یا خیر.

در همین رابطه بخوانید: خورشیدگرفتگی در مریخ چگونه است؟+ویدئو

مریخ‌نورد کنجکاوی ناسا

مریخ‌نورد کنجکاوی یکی از پیچیده‌ترین کاوشگر‌هایی محسوب می‌شود که ناسا برای بررسی مریخ به این سیاره فرستاده است.

سنگ اردک مریخ
یک سنگ شبیه اردک در مریخ

این مریخ‌نورد که انواع تجهیزات علمی را در خود جای داده است، می‌تواند از خاک نمونه‌برداری و سنگ‌ها را سوراخ کند. بازوی رباتیک کنجکاوی نیز نمونه‌ها را برای تجزیه‌و‌تحلیل ترکیبات شیمیایی به آزمایشگاه درون آن انتقال می‌دهد.

منبع digiato
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=70832
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها