با زوج ایرانی شاغل در ناسا آشنا شوید

1 4,096

کامک عبادی به همراه همسرش آرام حمیدی زوج جوان ایرانی هستند که در آزمایشگاه پیشرانش جت (JPL) ناسا فعالیت می‌کنند. عبادی مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه بین‌المللی فلوریدا (Florida International University) آمریکا دریافت کرده و موفق به اخذ مدرک دکترا در رشته ادراک رباتیک از دانشگاه سانتا کلارا (Santa Clara University) و فوق دکترا در همین رشته از موسسه فناوری کالیفرنیا (CalTech) این کشور شده است.

از سوابق کاری کامک عبادی می‌توان به دو سال فعالیت وی به عنوان مهندس خودروهای خودران شرکت چندملیتی رنو-نیسان (Renault-Nissan) و بیش از ۴ سال فعالیت به عنوان دستیار آموزشی در برنامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشکده مهندسی دانشگاه سانتا کلارا اشاره کرد.

او تکنسین رباتیک در بخش سامانه‌های ادراک هوایی در JPL است. وی بر روی ادراک ربات، محلی‌سازی (Localization) سه‌بعدی و نقشه‌برداری همزمان برای سامانه‌های مشارکتی چندعاملی (MAS) در محیط‌های نامساعد که قابلیت استفاده از GPS در آنجا وجود ندارد و همچنین محیط‌های تخریب‌شده ادراکی، سازه حرکتی و یادگیری ماشین برای تشخیص اشیا و تقسیم‌بندی معنایی متمرکز است. یک سامانه چندعاملی، سامانه‌ای بوده که از چندین عامل هوشمند تعاملی تشکیل شده باشد.

تحقیقات فعلی کامک عبادی روی نقشه‌برداری مداری با دقت بالا و ناوبری بر اساس عوارض زمین (TRN) برای فرود هدایت‌شده و دقیق روی ماه در حمایت از برنامه آرتمیس (Artemis) ناسا متمرکز شده است. ماموریت آرتمیس-۱ کپسول بدون سرنشین اوریون (Orion) را به سفری تقریبا یک ماهه به مدار ماه خواهد برد.

در همین رابطه بخوانید: رایان علیمو دانشمند ایرانی جوان ناسا کیست؟

آرام حمیدی در ناسا

آرام حمیدی نیز دارای مدرک کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه فردوسی مشهد و مدرک کارشناسی ارشد همین رشته در حوزه رباتیک، مکاترونیک و کنترل از دانشگاه سانتا کلارا است.

آرام حمیدی ناسا
آرام حمیدی

او به مدت دو سال به عنوان دستیار تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی شریف و مدتی نیز به عنوان مهندس خودروهای خودران در شرکت آمریکایی کروز (Cruise) مشغول به کار بوده است. آرام حمیدی درحال حاضر دانشمند داده و یادگیری ماشین و از پژوهشگران JPL است.

منبع isna wikipedia
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=69248
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهرام
بهرام
1 سال قبل

کامک پسر مرحوم محمد عبادی دوبلور هستن