۵۳ ماهواره اینترنتی استارلینک در مدار زمین قرار گرفتند

0 130

شرکت اسپیس‌ایکس چهل و دومین محموله ماهواره‌های اینترنتی خود شامل ۵۳ ماهواره استارلینک را به فضا پرتاب کرد. این ماموریت روز پنجشنبه ۲۱آوریل (۱اردیبهشت) ساعت ۱۷:۵۱ به‌وقت گرینویچ انجام شد و طی آن ماهواره‌‌های مذکور توسط ماهواره‌بر فالکون-۹ (Falcon-9) از پایگاه فضایی کیپ کاناورال (Cape Canaveral) در ایالت فلوریدا در مدار زمین قرار گرفتند.

در همین رابطه بخوانید: خرید اینترنت ماهواره‌ای

آنتن اینترنت ماهواره ای استارلینک ایلان ماسک
آنتن بشقابی اینترنت استارلینک

سامانه ماهواره‌ای استارلینک

اسپیس‌ایکس تاکنون بیش از ۲۳۰۰ ماهواره استارلینک را به فضا فرستاده است. هدف شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک از برپایی منظومه استارلینک، خدمات‌رسانی اینترنت ماهواره‌ای به سراسر جهان است. مطابق برنامه‌ریزی‌ها این منظومه خدمات خود را به‌وسیله تقریبا ۱۲ هزار ماهواره و در صورت موفقیت برای اخذ مجوزهای لازم، توسط ۴۲ هزار ماهواره به جهان ارائه خواهد داد.

ماهواره‌های منظومه استارلینک با ۲۶۰ کیلوگرم وزن تعداد‌ متغیری ترانسپاندرهای باند Ka و باند Ku را در خود جای می‌دهند. این ماهواره‌ها همچنین با به‌کارگیری یک فناوری، قادر به برقراری ارتباطات اپتیکال (نوری) بین ماهواره‌ای هستند. از مدتی قبل و با گسترش منظومه مورد بحث، ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک نیز آغاز شده است.

منبع space rocketlaunch wikipedia
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=65741
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها