حامل فضایی در حال برخورد با ماه به اسپیس‌ایکس تعلق ندارد!

0 712

در حالی‌ که گفته شده بود ۴مارس (۱۳اسفند) بخشی از حامل فضایی فالکون-۹ (Falcon-9) شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) با ماه برخورد می‌کند، اکنون به گفته بیل گری (Bill Gray)، ستاره‌شناس کاشف این رویداد، ظاهرا اشتباهی رخ داده و جسم مربوطه، بخشی از حامل لانگ مارچ-۳سی (Long March-3C) چین است.

در همین رابطه بخوانید:‌ تصاویر ایلان ماسک از پایگاه ماه و شهر مریخی اسپیس‌ایکس

لانگ مارچ-۳سی در ماموریت چانگ‌ای ۵ تی۱ (Chang’e 5 T1) چین در سال ۲۰۱۴ به فضا پرتاب شد و مربوط به ماموریت قبلی چانگ‌ای ۵ (Chang’e 5) بود که در ۲۰۲۰ به ماه رفت و نمونه‌ای از خاک آن را جمع‌آوری کرد.

برخی نشانه‌ها باعث شد گری و سایر همکارانش تصور کنند که این قطعه بزرگ مربوط به بوستر حامل فالکون-۹ اسپیس‌ایکس بوده که در سال ۲۰۱۵ به فضا پرتاب شده است. حامل مذکور برای رساندن محموله به مقصد به ارتفاع بسیار بالایی رفت و دو روز بعد از پرتاب ماموریت دسکاور (DSCOVR) آمریکا از کنار ماه عبور کرد. با توجه به این جزئیات و سایر ویژگی‌های مربوطه، گری و همکارانش کاملا مطمئن بودند که زباله فضایی مورد نظر مربوط به حامل فالکون-۹ است.

در همین رابطه بخوانید: بوستر حامل فضایی اسپیس‌ایکس با ماه برخورد می‌کند!

گری که مدیریت نرم‌افزار پروژه پلوتو را برای ردیابی اشیای نزدیک زمین برعهده دارد، پس از دریافت یادداشتی از جان جورجینی (Jon Giorgini)، مهندس آزمایشگاه پیش‌رانش جت (JPL) ناسا، اصلاحیه‌ای درباره این کشف در وب‌سایت خود منتشر کرده است. این مهندس در نامه‌ای به گری توضیح داده بود مسیر حرکت ماموریت دسکاور به‌طور خاص نزدیک به ماه نیست و بنابراین کمی عجیب است این تکه از حامل به اندازه‌ای به سیاره نزدیک شود که با آن برخورد کند.

اکنون گری اعتراف می‌کند که شناسایی چنین قطعاتی کار ساده‌ای نیست و می‌تواند همراه با اشتباه باشد. با این حال هنوز چیزی به‌طور قطعی مشخص نیست و شاید با نزدیک شدن بیشتر این جسم به ماه بتوان آن را به‌طور دقیق تشخیص داد. البته همچنان پیش‌بینی می‌شود بخشی از یک حامل فضایی ۴مارس با قمر زمین برخورد کند.

منبع mehrnews digiato zoomit
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=64361
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها