آمریکا به‌دنبال فناوری‌های تجاری پاکسازی، بازیابی یا استفاده مجدد از زباله‌های فضایی

0 163

نیروی فضایی آمریکا (U.S. Space Force) قصد دارد با خرید فناوری‌های تجاری پاکسازی، بازیابی یا استفاده مجدد از زباله‌های فضایی زباله‌های فضایی، ضمن کمک به بخش خصوصی در این حوزه، در آینده از خدمات و فناوری آن‌ها برای مقابله با معضل افزایش روزافزون چنین قطعات تهدیدآمیزی در فضا استفاده کند. نیروی فضایی از طریق زیرمجموعه خود به‌نام اسپیس‌رکس (SpaceWERX) که برنامه‌ای موسوم به اوربیتال پرایم (Orbital Prime) را اداره می‌کند، این پروژه را پیش خواهد برد.

نیروی فضایی برنامه دارد حداکثر ظرف سه سال آینده آزمایش عملیاتی فناوری منتخب را اجرایی کند و علاوه‌بر اعطای جوایز ۲۵۰ هزار دلاری و ۱.۵ میلیون دلاری در فازهای اول و دوم به تیم‌های برگزیده، بخشی از هزینه اجرای فناوری انتخابی را نیز به شرکت مربوطه می‌پردازد. شرکت‌ها در این طرح می‌بایست با موسسه‌های دانشگاهی یا غیرانتفاعی به‌همکاری بپردازند. شرکت‌های بزرگتر نیز می‌توانند به‌عنوان پیمانکاران فرعی یک شرکت کوچک‌تر در این برنامه شرکت کنند.

به‌گفته مقامات نیروی فضایی، هدف از برنامه اوربیتال پرایم این است که دولت با شرکت‌های خلاق در صنعت فضایی، دانشگاه‌ها و موسسه‌های تحقیقاتی برای پیشرفت و به‌کارگیری آخرین فناوری‌ها و مفاهیم عملیاتی در زمینه مقابله با زباله‌های فضایی همکاری کند.

منبع spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=63528
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها