ایلان ماسک تا ۵ سال دیگر انسان را به مریخ می‌برد

0 307

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل شرکت آمریکایی اسپیس‌ایکس (SpaceX)، مدعی شده است که در بهترین حالت ۵ سال و در بدترین حالت ۱۰ سال دیگر انسان را به مریخ خواهد فرستاد. به‌گفته ماسک مهندسی حامل فضایی استارشیپ (Starship) جزو عوامل مهمی خواهد بود که زمان محقق‌شدن سفر به‌مریخ را تعیین می‌کند.

وی همچنین از پیچیدگی طراحی استارشیپ گفته است؛ حاملی که طبق توضیحات رسمی اسپیس‌ایکس، با هدف فرستادن انسان و بار به مدار زمین، ماه، مریخ و فراتر از آن دردست توسعه قرار دارد. استارشیپ پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین فضاپیمایی محسوب می‌شود که تاکنون ساخته شده است، چرا که قدرتمندترین حامل تاریخ خواهد بود و توانایی حمل بار بیش از ۱۰۰ تن تا مدار زمین را خواهد داشت.

در همین رابطه بخوانید:

اسپیس‌ایکس برای سفر به ماه به ۸ حامل استارشیپ نیاز دارد

ایلان ماسک همچنین اظهار داشته که اسپیس‌ایکس درتلاش است تا هزینه سفر به‌ مریخ را کاهش دهد. وی می‌گوید: «با بهینه‌سازی استارشیپ، هزینه ارسال هر تن بار به‌ مدار زمین و نهایتا مریخ به‌حداقل می‌رسد.» ماسک این نکته را هم متذکر شده است: «درحال‌حاضر با ۱ تریلیون دلار و اصلا با هیچ مقدار پولی نمی‌توانید به مریخ بروید. باید به مرحله‌ای برسیم که چنین اتفاقی ممکن بشود.»

البته این اولین باری نیست که ایلان ماسک زمان مشخصی را برای اعزام انسان به‌مریخ توسط استارشیپ تعیین کرده است. وی در گفت‌وگوهای پیش‌ازاین هم زمان‌هایی از جمله تا ۲۰۳۰ و زودتر از آن را برای سفر به‌مریخ مطرح کرده بود. اما متخصصان معتقدند روند طراحی، تولید و فرستادن استارشیپ به‌ مریخ بیشتر از آنچه ایلان ماسک ادعا می‌کند طول می‌کشد. تا‌به‌اینجا، اسپیس‌ایکس پنجمین پرواز آزمایشی خود در ارتفاع بالا را پشت‌سر گذاشته است.

سفر به مریخ بسیار پیچیده‌تر است و به‌گفته ایلان ماسک، هزینه هنگفت یک سفر شش ماهه به این سیاره و تاسیس یک پایگاه دائمی در آن، موانع اصلی پیش روی اسپیس‌ایکس به‌شمار می‌روند.

استارشیپ ایلان ماسک
مقایسه استارشیپ با تعدادی از معروف‌ترین حامل‌ها
منبع gadgetnews digikala
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=63339
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها