چین به کشورهای عربی خدمات ناوبری ارائه می‌دهد

0 174

در سومین نشست چین و کشورهای عرب در زمینه همکاری‌های سامانه ناوبری ماهواره‌ای بیدو (BeiDou)، دو طرف از حصول توافق برای تعریف و گسترش خدمات اجتماعی-اقتصادی مبتنی‌بر این سامانه خبر دادند. در این رویداد بیش از ۳۰۰ نفر شامل نمایندگان ۱۷ کشور عربی و چهار سازمان بین‌المللی از جمله سازمان توسعه کشاورزی عربی (Arab Orgnization for Agricultural development) و سازمان حمل‌ونقل هوایی عربی (Arab Air Carriers Organization) و همچنین مقامات و کارشناسان چینی شرکت داشتند.

در همین رابطه بخوانید:

سامانه‌ ماهواره‌ای ناوبری بومی چین رسما عملیاتی شد

سامانه ناوبری بیدو

منظومه بیدو از سال ۲۰۲۰ به‌عنوان چهارمین منظومه ناوبری ماهواره‌ای در جهان، خدمات موقعیت‌یابی، ناوبری، زمان‌بندی و پیام‌رسانی را در سطح جهان آغاز کرده است. تاکنون در مجموع ۵۹ ماهواره بیدو به مدار تزریق شده است که برخی از آن‌ها بازنشسته شده‌اند. برنامه بیدو در سال ۲۰۰۰ به‌دنبال پرتاب اولین ماهواره مدار ژئوی این پروژه آغاز شد. هدف چینی‌ها از این برنامه، ارائه خدمات موقعیت‌یابی جهانی به نیرو‌های نظامی این کشور، مردم و مشتری‌ها در سراسر جهان، بدون نیاز به رقبای خود است.

در همین رابطه بخوانید:

چین بیش از صد میلیون محصول مبتنی بر سامانه ناوبری ماهواره‌ای بیدو فروخت

در سال ۲۰۱۲ بیدو قادر به پوشش کامل خدمات خود در چین و همسایه‌های این کشور شد. این خدمات برای مشتریان غیرنظامی چینی با دقت ۱۰ تا ۶ متر و برای نیرو‌های نظامی چین با دقت ۰.۱ متر ارائه می‌شود (بالاترین دقتی که توسط سامانه موقعیت‌یابی جی‌پی‌اس آمریکا به نظامیان ارائه می‌شود ۰.۳ متر است). شایان ذکر است ماهواره‌های منظومه بیدو در مدارهای ژئو و مئو قرار دارند.

منبع didebanefanavari espash
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=62960
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها