کشف دو کهکشان نامرئی در نزدیکی طلوع کیهان

0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

محققان حوزه نجوم با استفاده از امواج رادیویی، دو کهکشان نامرئی را در نزدیکی طلوع کیهان مشاهده کرده‌اند که می‌توانند درک بشر را از اوایل کیهان دگرگون کنند. پاسکال اوش (Pascal Oesch)، از نویسندگان این مطالعه، می‌گوید: «ما در حال بررسی نمونه‌ای از کهکشان‌های بسیار دور بودیم که پیش‌ازاین نیز با کمک داده‌های تلسکوپ فضایی هابل از وجودشان اطلاع داشتیم، اما در ادامه متوجه دو جرم همسایه شدیم که در داده‌های قبلی دیده نشده بودند. در نتیجه دریافتیم چون هر دو کهکشان همسایه با گردوغبار دربرگرفته شده‌اند، بخشی از نور آن‌ها مسدود شده و هابل امکان دیدن آن‌ها را ندارد.»

دو کهکشان نامرئی

دو کهکشان تازه کشف‌شده به‌نام‌های REBELS-12-2 و REBELS-29-2، به‌دلیل انبساط کیهان اکنون در فاصله ۲۹ میلیارد سال نوری از زمین قرار دارند و در شمار دورترین کهکشان‌های شناخته‌شده قرار می‌گیرند. این تیم پژوهشی محاسبه کرد که بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از کهکشان‌های مربوط به آن زمان ممکن است در پشت ابرهای گردوغبار پنهان شده باشند و در‌این‌صورت شاید مدل‌های دانشمندان از تکامل کیهان فاصله زیادی با واقعیت داشته باشند.