روسیه پس از ۱۲ سال توریست به فضا فرستاد

0 212

روسیه سه فضانورد از جمله دو توریست فضایی را به‌وسیله حامل فضایی سایوز (Soyuz)​ به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام کرد. طی این عملیات یوساکو مائه‌زاوا (Yusaku Maezawa)، میلیاردر ژاپنی، به‌همراه یوزو هیرانو (Yozo Hirano)، دستیار وی، و الکساندر میسورکین (Alexander Misurkin)، فضانورد روس، به فضا رفتند. ماموریت مذکور روز چهارشنبه ۸دسامبر (۱۷آذر) ساعت ۰۷:۳۸ به‌وقت گرینویچ از پایگاه فضایی بایکونور (Baikonur) در قزاقستان انجام گرفت.

خدمه پس از سفری شش ساعته به ایستگاه فضایی رسیدند و مدت ۱۲ روز را در آنجا سپری خواهند کرد. بهای هر دو صندلی را مائه‌زاوا برای خود و هیرانو پرداخت کرده است. به‌علاوه، این سفر توریستی اولین پرواز گردشگری فضایی روسیه پس از سال ۲۰۰۹ محسوب می‌شود. هدف اصلی این توریست‌ها گردشگری فضایی است، بااین‌وجود آن‌ها در برخی آزمایش‌‌ها در ایستگاه فضایی نیز مشارکت خواهند داشت.

فضانورد
از چپ به راست: یوزو هیرانو، الکساندر میسورکین، و یوساکو مائه‌زاوا

مائه‌زاوا امیدوار است که پس از این ماموریت به مکانی دورتر از ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کند. این میلیاردر ژاپنی قرار است سفری به نزدیکی ماه داشته باشد؛ ماموریتی که توسط حامل فضایی استارشیپ (Starship) شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) انجام می‌شود. زمان انجام این عملیات سال ۲۰۲۳ اعلام شده، اگرچه هنوز این زمان‌بندی قطعی نیست.

منبع rocketlaunch isna nasaspaceflight
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=62859
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها