سرمایه گذاری انگلیس برای بهبود فناوری ردیابی کشتی‌ها از فضا

0 545

  سازمان فضایی انگلیس به تازگی بودجه ای معادل ۱.۱ میلیون پوند را جهت بهبود فناوری فضایی ردیابی کشتی‌های کوچک  به شرکت اگزکت ارث اروپا (ExactEarth Europe)  تخصیص داده است. این پرداخت تحت برنامه‌ی همکاری‌های بین المللی (IPP) این سازمان فضایی انجام می‌شود. کمک مالی IPP در راستای حمایت از عملیاتی شدن تکنولوژی جدید این شرکت با نام اکزگت ترکس (exactTrax) می‌باشد. اکزگت ترکس یک تکنولوژی ردیابی کشتی های کوچک بر اساس سامانه‌های شناسایی خودکار ماهواره ای (AIS) است که ایمنی سفرهای دریایی را برای قایق های متعلق به آفریقای جنوبی، به خصوص در بخش ماهیگیری بهبود می بخشد. برنامه‌ی همکاری‌های بین المللی سازمان فضایی انگلیس، یک برنامه ی چند ساله ی 150 میلیون پوندی است که از دانش، تخصص و ظرفیت های فضایی برای کمک به کشورهای توسعه نیافته یا در حال توسعه استفاده می‌کند. بر همین اساس شرکت اکزگت ارث اروپا در این پروژه با متصدی امنیت دریایی آفریقای جنوبی (SAMSA) و انستیتو نجات دریای ملی آفریقای جنوبی (NSRI) همکاری می‌کند.

این پروژه به دنبال اجرای موفق پروژه‌ی “مقدمات ایمنی برای کشتی های کوچک آفریقای جنوبی” (OASIS) انجام می شود که قسمتی از بودجه ی آن هم توسط سازمان فضایی انگلیس تامین شده بود و طی آن سرویس اکزگت ترکس در سال های 2015/2016 با همکاری SAMSA آزمایش شده بود. کشتی های کوچک ماهیگیری و تفریحی در آفریقای جنوبی عموما بدون سیستم ردیابی فعالیت می‌کنند که این امر، کار مسئولین را برای مشخص کردن مکان آنها و تشخیص وقوع سوانح سخت می کند. پروژه ی OASIS نشان داد که تکنولوژی اکزگت ترکس ایمنی لازم را برای این کشتی‌ها فراهم می‌سازد.

در پروژه‌ی جدید، قایق‌های ماهیگیری کوچکتر از 10 متر آفریقای جنوبی که در معرض بیشترین خطر هستند به ترانسپاندرهای AIS دارای اکزگت ترکس مجهز می شوند. گزارش‌های مکانی (و هشدارها در صورت وقوع موقعیت اضطراری) از این قایق‌ها به صورت پیغام‌های استاندارد AIS در اختیار سامانه‌های جستجو و نجات (SaR) دو سازمان SAMSA و NSRI قرار می‌گیرند.

برای سرعت بخشیدن به روند انجام این پروژه، شرکت اکزگت ارث با دو شرکت از آفریقای جنوبی با نام‌های  Marine Data Solutions و Stone Three Venture Technology همکاری می‌کند. زمان تقریبی پیش بینی شده  برای این پروژه 18 ماه می‌باشد.

برنامه‌ی همکاری‌های بین المللی سازمان فضایی انگلیس، یک برنامه‌ی چند ساله‌ی 150 میلیون پوندی است که از دانش، تخصص و ظرفیت‌های فضایی برای کمک به کشورهای توسعه نیافته یا در حال توسعه استفاده می‌کند. کمک‌های مالی به شرکای صنعتی یا دانشگاهی ارائه می شود که برای حل مشکلات کشورهای در حال توسعه تلاش کنند.

منبع satellitetoday
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=603
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها