فضانوردان ایستگاه فضایی چین به زمین بازگشتند

0 49

فضانوردان چینی پس از انجام اولین ماموریت سرنشین‌دار در ایستگاه فضایی این کشور موسوم به تیانگونگ (Tiangong) و ثبت رکورد در زمینه ماموریت‌های فضایی انسانی چین، روز جمعه ۱۷سپتامبر (۲۶شهریور) با موفقیت به زمین بازگشتند. طی این ماموریت نی هایشنگ (Nie Haisheng)، فرمانده ماموریت شنژو-۱۲ (Shenzhou-12)، به‌همراه لیو بومینگ (Liu Boming) و تانگ هونگ‌بو (Tang Hongbo) ساعت ۰۱:۳۴ منطقه زمانی شرقی در بیابان گوبی (Gobi) مغولستان روی زمین فرود آمدند.

در ماموریت مذکور چتر نجات اصلی کپسول سرنشین‌دار با مساحت ۱۲۰۰ مترمربع در فاصله ۱۰ کیلومتری از زمین باز و در ارتفاع حدود ۵.۵ کیلومتری سپر حرارتی جدا شد. همچنین این فرود طبق برنامه‌ریزی در زمان و محدوده‌ای که پیش‌ازاین توسط دولت چین تعیین و تخلیه شده بود صورت گرفت و پس از نشستن کپسول به زمین، تیم‌های بازیابی به‌سرعت کپسول را پیدا و برای خروج فضانوردان ایمن‌سازی کردند.

ماموریت سرنشین‌دار بعدی چین با نام شنژو-۱۳ (Shenzhou-13) که توسط حامل فضایی لانگ مارچ-۲اف (Long March-2F) از پایگاه فضایی جیکوان (Jiuquan) در شمال غربی چین پرتاب خواهد شد، برای ماه اکتبر برنامه‌ریزی شده است و اقامتی ۶ ماهه را برای فضانوردان چینی رقم خواهد زد؛ هرچند پیش‌بینی‌های غیررسمی از انجام آن تا مارس۲۰۲۲ حکایت دارند.

ایستگاه فضایی چین

ایستگاه فضایی چین هم‌اکنون در مدار لئو و در ارتفاعی بین ۳۸۱ تا ۳۸۴ کیلومتری سطح زمین با شیب ۴۱ درجه قرار گرفته و مدت فعالیت آن بیش از ۱۰ سال تخمین زده شده است. ایستگاه مذکور در شرایط عادی امکان میزبانی ۳ فضانورد را دارد که در زمان جابجایی خدمه این تعداد می‌تواند به ۶ فضانورد هم برسد. سازمان ملی فضایی چین (CNSA) قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ این ایستگاه فضایی قابل سکونت و دارای چند ماژول را به‌طور کامل توسعه دهد. مطابق برنامه‌ریزی‌ها این کشور به‌منظور ساخت ایستگاه فضایی خود، طی ۲ سال ۱۲ فضانورد را به فضا خواهد فرستاد.

در همین رابطه بخوانید:

ورود فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی این کشور+فیلم

طولانی‌ترین ماموریت فضانوردان چینی پایان یافت

چین اولین محموله را به ایستگاه فضایی خود فرستاد

منبع digikala espash espash
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=58468
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها