میلیاردر آمریکایی به دنبال تاسیس شرکت برای ساخت ایستگاه فضایی خصوصی

0 620

رابرت بیگلو (Robert Bigelow)، میلیاردر آمریکایی که مالک هتل‌های زنجیره‌ای Budget Suites of America می‌باشد، به تازگی یک شرکت پروازهای فضایی با نام شرکت عملیات‌های فضایی بیگلو (Bigelow Space Operations) را راه‌اندازی کرده است. این میلیاردر ۷۲ساله همچنین مالک و مؤسس  شرکت هوافضایی بیگلو آیرواسپیس (Bigelow Aerospace) نیز می‌باشد.

شرکت بیگلو که در سال ۱۹۹۹تاسیس شده، در دو سال اخیر به علت ساخت ماژول قابل انبساط بیم (BEAM) برای ایستگاه فضایی بین‌المللی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. این ماژول در سال ۲۰۱۶ به ایستگاه فضایی متصل شد. ضمن اینکه زمزمه‌هایی نیز مبنی بر همکاری این شرکت با پنتاگون در یک برنامه سری برای تحقیق در مورد اجسام ناشناس پرنده (UFO) به گوش می‌رسد.

شرکت عملیات‌های فضایی بیگلو که تاسیس آن جمعه 27 بهمن به صورت رسمی اعلام شد، فروش و خدمات مشتریان را برای بیگلو آیرواسپیس مدیریت کرده و همچنین وظیفه اپراتوری ایستگاه فضایی تجاری این شرکت را نیز بر عهده خواهد داشت.

تأسیس شرکت جدید بیگلو که هدف آن حضور در رقابت بین ناسا و چین برای ساخت ایستگاه فضایی جدید است، در برهه حساسی صورت می‌گیرد. طی سال‌های اخیر، ناسا کنترل و نظارت بر برخی از تحقیقات و عملیات‌ها در ایستگاه فضایی را در اختیار شرکت‌های تجاری گذاشته است. دولت ترامپ نیز با هدف خصوصی‌سازی ایستگاه فضایی، بودجه ناسا را کاهش داده و همچنین پیشنهاد خروج ناسا از ایستگاه فضایی تا سال ۲۰۲۵ را مطرح کرده است. در همین حین با رقابت شرکت‌هایی همچون اسپیس ایکس (SpaceX)، بلو اوریجین (Blue Origin) و ULA هزینه دسترسی به فضا کاهش یافته است.

بیگلو آیرواسپیس در حال حاضر برای پرتاب سفینه خود با ULA به توافق رسیده است؛ اگرچه ماژول بیم توسط راکت فالکون 9 اسپیس ایکس به فضا پرتاب شده بود. این شرکت همچنین در حال کار بر روی نسخه‌های پیشرفته‌تر بیم از جمله یک ماژول بادی بزرگتر با نام B330 می‌باشد. در حالی که ماژول قبلی بیگلو با هدف توریسم فضایی طراحی شده بود، این شرکت همچنین برای ساخت یک ماژول مشابه با نام XBASE با ناسا قرارداد بسته است. بنابراین ممکن است که قسمت “عملیاتهای فضایی” در نام شرکت جدید به این ماژول جدید که به ایستگاه فضایی متصل می‌گردد اشاره داشته باشد. در تصویر زیر می‌توانید جزییات ماژول B330 را مشاهده کنید.

وقتی که شهروندان عادی قصد سفر به فضا را دارند، معمولا فرایندی طی می‌شود که شامل خرید بلیط‌های چند میلیون دلاری، سوار شدن بر یک راکت سایوز و ارسال به ایستگاه فضایی می‌باشد. شرکت عملیاتهای فضایی بیگلو ممکن است نقش مجرایی را برای اتصال کسب و کار سخت‌افزاری بیگلو آیرواسپیس به مشتریانی داشته باشد که قصد حضور در هتل‌های فضایی را دارند.

منبع Businessinsider
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5831
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها