پرواز آزمایشی ویرجین گلکتیک ممنوع شد

0 44

سازمان هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) اعلام کرد به‌دلیل اختلال پیش‌آمده هنگام بازگشت فضاپیمای تجاری اسپیس‌شیپ‌دو (SpaceShipTwo) شرکت آمریکایی ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic)، پروازهای آزمایشی این شرکت تا تحقیقات نهایی ممنوع است. فضاپیمای مذکور که ریچارد برنسون (Richard Branson)، بنیان‌گذار ویرجین گلکتیک،‌ و ۵ نفر از کارمندانش را به فضا برده بود، هنگام بازگشت و فرود در صحرای نیومکزیکو دچار انحراف شد و این انحراف سبب شد تا اسپیس‌شیپ‌دو از منطقه کنترل ترافیک هوایی موردنظر خارج شود.

طبق بیانیه سازمان هوانوردی فدرال آمریکا تا زمانی که این سازمان گزارش تحقیقات نهایی را تایید نکند یا مشخص نشود تاثیر اختلالات مربوط به این رویداد روی ایمنی عمومی چقدر است، ویرجین گلکتیک نمی‌تواند اسپیس‌شیپ‌دو را آزمایش کند. این شرکت نیز اعلام کرد در خصوص پروازهای آتی خود با سازمان هوانوردی فدرال همکاری می‌کند و مدعی است خدمه شرکت‌کننده در پرواز آزمایشی اخیر در معرض خطری نبوده‌اند.

گفتنی است ویرجین‌گلکتیک اخیرا فروش بلیت گردشگری فضایی اسپیس‌شیپ‌دو را برای اعزام مسافران به لبه فضا آغاز کرده و ارزان‌ترین بلیت آن ۴۵۰ هزار دلار است. شرکت مذکور در نظر داشت طی ماموریت آزمایشی بعدی خود به‌نام یونیتی-۲۳ (Unity-23) که برای اواخر سپتامبر سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده است، سه عضو نیروی هوایی ایتالیا (Italian Air Force) را به‌همراه محموله‌های تحقیقاتی تجاری روانه فضا کند.

در همین رابطه بخوانید:

ویرجین گلکتیک فروش بلیط گردشگری فضایی را آغاز کرد

اولین مسافران فضاپیمای توریستی ویرجین گلکتیک به‌همراه بنیان‌گذار این شرکت به لبه فضا رفتند+فیلم 

اعطای مجوز به ویرجین گلکتیک به‌عنوان اولین شرکت در حوزه توریسم فضایی در جهان

منبع mehrnews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=57523
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها