چین ایستگاه انرژی خورشیدی فضایی می‌سازد

0 35

چین قصد دارد به‌منظور کاهش آلودگی هوا، گازهای گلخانه‌ای و حل بحران انرژی، تا سال ۲۰۳۵ یک ایستگاه انرژی خورشیدی بزرگ به فضا بفرستد تا پنل‌های خورشیدی به‌طول یک مایل، برق را به زمین ارسال کنند. این طرح تا سال ۲۰۵۰ وارد فاز عملیاتی می‌شود و پنل‌های خورشیدی فضایی قادر خواهند بود به‌اندازه تولید یک نیروگاه برق هسته‌ای، الکتریسیته به زمین بفرستند.

ایستگاه خورشیدی مذکور در واقع یک فضاپیمای مجهز به پنل‌های خوشیدی بزرگ در مدار ژئو زمین خواهد بود که برق تولیدی را به امواج مایکروویو یا لیزر تبدیل می‌کند و به یک دریافت‌کننده روی زمین انتقال می‌دهد. هنوز مشخص نیست هزینه پرتاب یا عملیاتی کردن واخدهای تولید برق با این مشخصات چقدر خواهد بود.

اکنون دولت چین آماده بررسی فناوری‌های مورد نیاز برای به‌کارگیری این شیوه است که درهمین‌راستا در شهر چونگ‌کینگ (Chongqing) مطالعات درباره ایستگاه انرژی خورشیدی فضایی را آغاز کرده و یک مرکز برای آزمایش طرح واحد فضایی تولید برق خورشیدی نیز تاسیس نموده است. همچنین محققان هم‌اکنون روی شیوه انتقال برق در مسافت‌های طولانی تحقیق می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری میلادی آزمایش‌ها در این زمینه آغاز شود و آن‌ها تا سال ۲۰۳۰ یک واحد برق خورشیدی ایجاد کنند.

منبع isna espash
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=56740
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها